Ångerrätt?

Nera

Trådstartare
Problemet.
Vi beställde för några veckor sedan en skänk och en matgrupp i en möbelbutik. Leverans visste de inte riktigt när den skulle ske men de skulle höra av sig innan. Nu har vi av olika anledningar börjat ångra oss angående matgruppen... Har vi någon rätt att ångra köpet innan varan har levererats men vi redan beställt den?

Nej.

"När du som konsument handlar i en affär har du ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige."

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=2479&lngCategoryID=1674

Men kontakta gärna butiken ASAP och säg som det är. Ibland går de säkert med på det om varan på intet sätt har kostat dem nåt än, dvs inte börjat tillverkas och de känner sig generösa. Oftast har man betalat 10% eller nåt i handpenning och då brukar de kunna gå med på att den är förverkad och annullera ordern.

Men någon rätt finns inte.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 464
Senast: mars
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 845
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar