Angåenden lekar.

Speciella_tina

Trådstartare
Man ska ju inte börja leka med hunden om det är på dens alternativ, men om jag tar intiativet till lek, och hunden springer och hämtar en leksak den vill ska vara med, hur bör man göra då??

När jag kommer hem från skolan leker jag alltid lite med lady, oftast går det till så att jag hoppar öite mot henne, så hoppar hon bakåt, så jagar man henne lite, och sen jagar hon lite, det tycker hon att är väldans roligt. Ibland passar hon på att hämta favoritleksaken också, så leker vi lite med den.

Rätt eller fel??? Hur hade ni gjort?

/Tina

Sv: Angåenden lekar.

Helt ok!

Tycker även att man då och då kan leka även när hunden bjuder upp.

Lek och ha kul, det är det som formar och förbättrar Er relation.

Jag tycker inte alls det är något fel med sättet ni leker på. Om mina hundar går och hämtar leksaker och vill leka så leker jag ofta med dom fastän det är på deras initiativ. men jag kan ju göra leken till något som jag har kontroll över som t.ex. gömma leksaken o.s.v.
Så länge det är jag som avbryter om det blir för livat.

Jag leker med min hund även när det är hon som bjuder in. Men inte alltid och inte alltid på det sätt som hon hade tänkt sig. Och det är alltid jag som talar om när vi har lekt färdigt (hon kan hålla på hur länge som helst).

Jag får väll erkänna att jag inte är mer än människa jag iheller, jag menar, hur kan man låta bli när hon sitter där och tittar på mig med de ögonen, med en leksak som är lika lång som hon själv, f.ö nya favvon!

Jag är t.o.m så svag att jag ibland går ut med henne när hon hämtar kopplet, hur sött är inte det??

Sen har hon en annan rolig sak för sig, ibland är det precis som om hon vill att jag ska se på när hon leker!.. Det är lite svårt att förklara, men jag märker liksom på hela henne att hon inte vill att jag ska vara med, men ägnar jag mig åt något annat kommer hon och kraffsar på mitt ben, och när hon har min uppmärksamhet leker hon för sig själv igen!

Jag tycker inte det spelar någon roll vem det är som vill börja leka, nu har jag inte hundar som leker hela tiden heller, hade de gjort hade jag nog låtit bli ibland. Fast det är klart min ena hund är ganska bolltokig, hon har två bollar på tomten hemma som hon älskar att leka med, så fort man kommer ut springer hon till den ena och väntar på att man ska leka med henne. Det gör jag inte jämt förstås och jag brukar bara leka en stund med henne. Men annars är lek något jag alltid har uppmuntrat mina hundar till, det är ett väldigt bra sätt att belöna istället för att ge godis. Plus att det är väldigt roligt att leka med dem, bara ingen ser mig när jag springer omkring som allra mest....

Jag leker även när nån av hundarna bjuder upp. Det är ju inte alltid de vill leka när jag vill annars....

moe skrev:
Jag tycker inte alls det är något fel med sättet ni leker på. Om mina hundar går och hämtar leksaker och vill leka så leker jag ofta med dom fastän det är på deras initiativ. men jag kan ju göra leken till något som jag har kontroll över som t.ex. gömma leksaken o.s.v.
Så länge det är jag som avbryter om det blir för livat.

Kunde inte sagt det bättre själv! :banana:

Sen har hon en annan rolig sak för sig, ibland är det precis som om hon vill att jag ska se på när hon leker!.. Det är lite svårt att förklara, men jag märker liksom på hela henne att hon inte vill att jag ska vara med, men ägnar jag mig åt något annat kommer hon och kraffsar på mitt ben, och när hon har min uppmärksamhet leker hon för sig själv igen!

Så gör min hane också! Han är galen i att försöka gräva ner sin boll eller pinne. Jag får inte vara med och ta pinnen, men jag får inte heller vända mig om och gå och syssla med annat. Så man får ibland vackert stå där och titta på när han leker för sig själv i 30 min. :smirk:

Visst har de bra kontroll på en..... :angel:

Haha, ja det e ju precis som om vi inte vill att dom ska va med på precis allt, hmmm ;o) :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 623
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama