Angående ridstövlar/stövelskaft/chaps..

W

westside

Hallå alla gladda hästmänniskor där ute :)
Har en liten fråga som jag funderat på ett tag..
Finns det någon regel/Får man tävla i bruna ridstövlar/stövelskaft? Fått för mig att man bara få ha svart när man kommer upp högre klasser/tävlingar? Jättetacksam för svar om någon kan detta..

Ha det super ;)

Sv: Angående ridstövlar/stövelskaft/chaps..

Hejsan!

Så vitt jag vet får man rida med det. Men det är inte så ofta man ser det på Internationella tävlingar. Men man ser ganska ofta att ryttare har det på Elit, nationnela, reginala och lokala tävlingar. Tror inte att det finns något förbud för det!

Så om du har Bruna stövlar eller chaps kan du nog lungt tävla viadre i dem :d

Hejsan!

Så vitt jag vet får man rida med det. Men det är inte så ofta man ser det på Internationella tävlingar. Men man ser ganska ofta att ryttare har det på Elit, nationnela, reginala och lokala tävlingar. Tror inte att det finns något förbud för det!

Så om du har Bruna stövlar eller chaps kan du nog lungt tävla viadre i dem :d

Taaack :)
Ne, precis! Men på internationella kan men ju däremot se ridstövlar som är svarta med en grå tjock kant på toppen av ridstöveln och likadant i brunt har jag nog skymtat ngn gång! (minns ej namnet)

Har alltid haft svart och tyckte det skulle va kul och fixa bruna stövelskaft/ridstövlar nu. Så ville va på säkra sidan ;)

ja det är klart ! Bruna stövlar är så snyggt! Hade jätte gärna velat ha det! Tycker helt klart att du ska köpa bruna stövlar. HIttat några snygga ?

Sarm hippique och Parlanti har de snyggaste....:angel:

Det finns ingen regel på att man måste ha svarta, men har du chaps + skor måste de vara i samma färg. Så du kan inte ha bruna chaps och typ röda skor...

Ja visst är dom de snyggaste! Men jag köpte faktiskt ett par mått ebstäldda från Frankrike som oxå är grymt snygga! Ser ut som parlanti i modellen. är så nöjd med mina! :love:

Jag förstår att det måste vara i samma färg !!! :p
Hehe, personligen skulle jag inte heller tycka det va så snyggt om man inte riktigt kombinerade färgerna ;)

Njaa, jag har kikat lite. Men inga större framsteg. Ska vänta till Göteborg Horseshow, där finns det ju alltid mkt på mässan :)

Att tävla i bruna eller svarta stövlar/stövellskaft tror jag inte spelar någotn roll. Tror därimot att det finns en regel som säger att du på tävlingar av viss status måste rida i stövlar, tror att det var från elit tävlingar men jag kan ju ha virrat till mig helt nu.. :D

Ja! Där finns hur mycket som helst. Nästan för mycket ibland. Lika rik som man är när man kommer dit, lika pank är man på vägen hem! Man blir helt galen av alla snygga gerejer, och jag får i alla fall shopping mani!

Jag tror definitivt att du kommer hitta ett par snygga stövlar där. Det är ju många italienare som ställer ut stövlar där och de brukar vara bra kavlié på dem och dessutom är dom snygga oxå!;)

Faaan, jag som tänkte ha svarta skor och rosa chaps på nästa tävling ;)

Att tävla i bruna eller svarta stövlar/stövellskaft tror jag inte spelar någotn roll. Tror därimot att det finns en regel som säger att du på tävlingar av viss status måste rida i stövlar, tror att det var från elit tävlingar men jag kan ju ha virrat till mig helt nu.. :D

Jag är ganska säker på att dom ändrade det, så att man kan tävla i skor & chaps även på elittävlingar...

Haha :)
Jaa, längtar tills det är Horseshow då ska jag tamefasen shoppa järnet! ;) Fast pank, det kmr ja bli ;)
Tror jag behöver ny kavaj med, den andra är lite sleten och liten, vilken färg blir snyggast till de bruna stövlarna?;)

Haha :)
Jaa, längtar tills det är Horseshow då ska jag tamefasen shoppa järnet! ;) Fast pank, det kmr ja bli ;)
Tror jag behöver ny kavaj med, den andra är lite sleten och liten, vilken färg blir snyggast till de bruna stövlarna?;)

Pikeur har en jätte snygg brun rutig. Den kommer vara jätte snygg till bruna stövlar. Det är deras nyare modell, med minimala dragkedjor vid fickorna och vi slitisarna! Den är super snygg. Ångrar nästan att jag inte köpte en sådan sitället för den jag köpte!

jag vet inte hur det är i internat. hoppning, men på internationell fälttävlan måste man ha svarta stövlar...

Man måste inte ha stövlar i hoppning nu längre. Ändringen kom efter de nya stigbyglarna som du "klickar" fast i skon. De finns bara i utförandet sko+chaps så man ändrade i regelverket. Ganska ny ändring.

Det är ganska länge varit tillåtet att rida i skor + chaps på lägre nivå, men från och med i år är det ok även på elittävling. Och även internationellt.

Pikeur har en jätte snygg brun rutig. Den kommer vara jätte snygg till bruna stövlar. Det är deras nyare modell, med minimala dragkedjor vid fickorna och vi slitisarna! Den är super snygg. Ångrar nästan att jag inte köpte en sådan sitället för den jag köpte!

Jaa, okej!
Det låter ju riktigt tjusigt :)
Ååh, nu vill jag bara till horseshow :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: KAROLIJNAH
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar