angående gallor

Mitrolle

Trådstartare
Jag har en unghäst som blir tjock i bakbenen om natten när hon står i boxen. Hon är inte svullen alls fram, men ganska kraftig i båda bak. När man leder ut henne till hagen går hälften ner på en gång och efter en liten stund är i princip allt borta (hon har alltid pyttelite på sina bakben).
Är detta något att bry sig om? Det är ju ganska normalt att det svullnar när de står still och inte rör sig, men jag tänkte att det inte är lika vanligt på en ung häst, mer på äldre...?

Sv: angående gallor

Eftersom det försvinner på en gång när hon kommer ut ur boxen skulle inte jag oroa mig.
Min valack kan också bli lite tjock i bakbenen när han står i boxen, men det försvinner så fort han kliver ut ur boxen och han är 9 år gammal.

Dom står ju stilla i boxen så då är det ju inget konstigt. Jämför med att du sitter stilla jättelänge(tex flygresa), då blir man tjock i benen även om man inte är 65+ ;)

Sv: angående gallor

Tack för svar!

Nä jag är väl inte så orolig, men jag har faktiskt inte sett att min gamla häst tjocknar om natten trots att hon är mycket äldre.. Därför jag funderade lite.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Hästvård Hej på er! Skulle gärna vilja höra era tankar om det här då jag är väldigt orolig.. Mitt 17-åriga d-ponny sto var ljummen/lätt varm och...
2
Svar
22
· Visningar
2 895
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 665
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar