Angående Flyinge's hingstar och seminpriser

DressageNerd

Trådstartare
Går man in på Flyinge's hemsida och kollar på seminpriserna anges priserna som språngavgift. Till exempel är språngavgiften på Sir Donnerhall 2000 Euro + moms.

Vet någon med säkerhet om det fungerar precis som i Sverige, att språngavgift gäller hela säsongen och inte per dos som ibland används?
Jag har läst betäckningsvillkoren på Flyinges hemsida, men tycker inte det framgår till 100% så jag tänkte att någon på Bukefalos vet säkert hur det går till.
 
Sv: Angående Flyinge's hingstar och seminpriser

Märkligt. Vissa av hingstarna står det ju att man får tre doser eller ett visst antal semineringar, så det borde ju vara för säsongen eftersom det inte står något annat.

Men det var väldigt vad de kommer ha många på fryst i år
 

Liknande trådar

Avel En missuppfattning från Flyinges sida gör att det står fel både i hingstkatalogen och på hemsidan när det gäller avgifterna på länk...
Svar
12
· Visningar
2 337
Senast: lady_vip
·
S
Avel Förut tycker jag det var många hingstar som hade som betalningsvillkor 16 dgr dräktighet och därefter antingen 90 dygn el levande föl...
2
Svar
29
· Visningar
3 629
Senast: sydney
·
Hästhantering Har under en tid kliat mig i skallen ang denna "quick fix" teknik som en utövarna menar är rena mirakelkuren mot alla typer av problem...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 816
Senast: Sammet
·
Övr. Grenar heter ett gammalt drama av William Shakespear.....Merchant of Venice var väl originaltiteln. Det är också namnet på en ny avelshingst...
Svar
2
· Visningar
1 756
Senast: F-Blod
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp