Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men, det är väl ingen nyhet att antalet missfall ökar med kvinnans ålder? Likaså antalet missbildade foster.
Även om det inte är nån nyhet kanske det är bra att fokusera på det, alla är kanske inte medvetna om att det är så. Medelåldern på kvinnor som är förstföderskor stiger ju hela tiden. Från 24 år (23,83 om man vill vara exakt) 1974 till 29 år 2006. Då är riskerna ändå bra att uppmärksamma tror jag.
När jag födde barn vid 21, sa min barnmorska på Danderyds bb när hon kollade mej efteråt " Nej men det här ser ju jättefint ut, du behöver inte sys alls ju, till skillnad från alla torra gamla nuckor som kommer in hit vid 35, dom får man sy hela vägen"
Kvinnokroppen är bäst lämpad för barnafödande mellan 19-25, det är en fysisk sanning!
Ursäkta mig men jag har VÄLDIGT svårt att tro att BM går o snackar på det sättet till olika patienter, hon kanske bara ville peppa dig som nästan var tonårsmorsa :smirk:
" Nej men det här ser ju jättefint ut, du behöver inte sys alls ju, till skillnad från alla torra gamla nuckor som kommer in hit vid 35, dom får man sy hela vägen"
När jag födde barn vid 21, sa min barnmorska på Danderyds bb när hon kollade mej efteråt " Nej men det här ser ju jättefint ut, du behöver inte sys alls ju, till skillnad från alla torra gamla nuckor som kommer in hit vid 35, dom får man sy hela vägen"
Kvinnokroppen är bäst lämpad för barnafödande mellan 19-25, det är en fysisk sanning!
Ännu ett skäl till snitt då
Men samtidigt.
Det går ofta alldeles jättebra också.
Inte_Ung, mamma vid 30, 34 och 40.
till skillnad från alla torra gamla nuckor som kommer in hit vid 35, dom får man sy hela vägen"
Känner verkligen samma sak fy vilken skröpplig BM, tror iofs inte att det är sant....
Hellre 30 och snitt än 21 o nästan tonårsmamma.
Du kanske är en blöt gammal nucka? Neeej, fyy vad snuskig jag är, förlåt!