Ang, tillpassning av PolarPads

Lillsillen

Trådstartare
Enligt säljaren så är beskrivningen för tillpassning fel....

Köpte mig ett par polarpads igår (145:-) och fick då höra att säljaren kontaktat tillverkaren angående hur tillpassningen skall ske.
Enligt säljaren så fungerar det EJ om man gör som det står på förpackningen, för då fastnar snö UNDER padsen.

Han hade ifrågasatt detta hos tillverkaren som sa att dessa skall klippas så de ligger 1 cm innanför skokanten, samt att de ska kortas av så att de inte når till mer än drygt halva hoven. Alltså ska de inte vara så långa så de når till ballarna...
På beskrivningen ser det ju ut som om de ska ligga helt precis intill skon och alltså täcka HELA sulan o strålen....

Någon som har hört detta förut, eller testat om det fungerar bättre?
Jag har inte klippt till mina ännu, utan tänkte höra ERA erfarenheter..

Sv: Ang, tillpassning av PolarPads

Jag tycker inte det har varit några problem med att det fastnat snö under padsen. När jag klippt till dom ska har de blivit mindre och inte legat intill skon. Jag har dom inte heller så långa att de när ballarna.... Men jag inte klippt så att de ligger 1 cm innanför skon, det låter mkt tycker jag. Minns inte riktigt hur bilden såg ut, köpte mina första för två år sen tror jag.

Enligt bilden så ska man klippa precis i skokanten....
Det är det som gjort att jag tvekat att köpa dessa, för vad händer nästa gång man skor och skorna råkar vara lite bredare denna gång? Då har jag trott att det inte fungerar om den inte ligger precis kant i kant med skon.

Konstigt att inte tillverkaren ändrar beskrivningen om den är fel,,,,,

Hur som helst, tycker du de är bra?
Använder du dem bara vid ridning, eller även i hagen?
Hållbarhet??

Jag har haft mina i flera år, och det är inga problem att flytta över dom..Men jag har ju klippt dom lite mindre än skon också.

Jag tycker de är jättebra, absolut likvärdiga vanliga snösulor. Jag har haft dom på hela tiden när det varit snö, bara skruvat bort dom var 3:e dag för att göra rent under. De håller bra, nån gick av vid "stålbrickan" som man skruvar fast mellan sko och brodd men det var för några år sen och de har blivit bättre. Sen har jag varit klantig och glömt ta av dom när det blivit varmt och hagen blev lerig...då sitter de kvar i leran istället.

Liknande trådar

O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 398
Senast: Oasis
·
Hästvård som rubriken säger. Hur påverkas en häst av att en sko inte ligger exakt mot hovväggen(bärranden) hela vägen runt? Har fruktansvärt...
Svar
12
· Visningar
1 893
Senast: Lena
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 540
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka