Sv: Ang styvpappan som gav barnet en örfil
Jag brukar säga såhär; om man tycker det är okej att slå sin unge (örfil eller vad det kan vara) så undrar jag; tycker man det är okej att göra det för resten av livet? Och VÅGAR en förälder ge sin 25-åring en örfil när denne uppför sig illa och är större och starkare än en själv? Jag tycker det är ett helsjukt sätt att fostra sina barn på. Jag tycker ALDRIG det är rätt, någonsin. Det är omoget och ger INGA goda effekter utom att man själv får agera ut sin aggression möjligen.... men det kan man göra på andra sätt.
För mig kan ALDRIG fostran vara fysiskt våld. Du tycker uppenbarligen annorlunda. Jag tror INTE att ett "jobbigt" barn blir förbättrat av vare sig örfilar, daskar på stjärten eller regelrätt misshandel. Jag tror tvärtom att det jobbiga barnet blir ännu jobbigare. Det kommer jag fortsätta envisas med att tro eftersom jag aldrig sett några bevis för att jobbiga barn blivit bättre av fysiskt våld.martha skrev:OUTREDDA bokstavsproblem........jag har väl heller inte sagt att jag tycker det är rätt, men man måste faktiskt få fostra sina barn...alla är ju inte stöpta i samma form, det som funkar på ETT barn kanske inte funkar på det andra....
Leta fel?? Du sa att det berodde på hur stor chefen är om du skulle slå eller ej.... jag gav min tolkning av det.martha skrev:Jag skrev inte heller att chefen skulle vara MINDRE, utan ...det beror på hur stor chefen är.....jag ger mig väl inte på nån som jag vet jag kommer att få stryk av....och sen kvittar det också....för jag brukar inte slåss med chefer...för jag är min egen chef...
Du behöver väl inte LETA ev fel i mina inlägg??? fel som inte ens finns.....
Jag brukar säga såhär; om man tycker det är okej att slå sin unge (örfil eller vad det kan vara) så undrar jag; tycker man det är okej att göra det för resten av livet? Och VÅGAR en förälder ge sin 25-åring en örfil när denne uppför sig illa och är större och starkare än en själv? Jag tycker det är ett helsjukt sätt att fostra sina barn på. Jag tycker ALDRIG det är rätt, någonsin. Det är omoget och ger INGA goda effekter utom att man själv får agera ut sin aggression möjligen.... men det kan man göra på andra sätt.