Sv: Ang styvpappan som gav barnet en örfil
Visst gjorde tjejen fel; jag har inte sett någon som påstår något annat härinne. Men däremot anser jag att styvfadern gjorde lika mycket eller MER fel. Han ÄR vuxen (???) och bör då inte sjunka till samma eller lägre nivå än tjejen. Jag tycker bara han visar precis samma omogna och kränkande beteende som hon gjorde. Och det är jag övertygad om inte hjälper i längden.
Så; gör två fel ett rätt?martha skrev:Vi vet INGENTING om hur det förhöll sig i fallet, det kan vara vad somhelst...så man skall inte döma varken styvfadern eller domaren i detta fallet...den som uppenbarligen gjort fel är ju dottern som gastade och spottade...Lätt handikappad kan ju också betyda att hon har nån rörelsestörning...och den sitter kanske inte i huvudet heller....
Visst gjorde tjejen fel; jag har inte sett någon som påstår något annat härinne. Men däremot anser jag att styvfadern gjorde lika mycket eller MER fel. Han ÄR vuxen (???) och bör då inte sjunka till samma eller lägre nivå än tjejen. Jag tycker bara han visar precis samma omogna och kränkande beteende som hon gjorde. Och det är jag övertygad om inte hjälper i längden.