ang. resultat

L

linnizen

hej!

jag vill bara höra lite vad ni tycker.
red Lätt B:1 för en vecka sedan och fick 60%

måste då säga att det är min andra dressyrtävling någonsin.
och min första på storhäst.
har inte tränat dressyr för tränare på 6år heller

vill som veta om det är ett godkännt resultat?
har aldrig vart så speciellt dressyrintresserad ;)

Sv: ang. resultat

förstår att det inte är jättedåligt men vad brukar man ha för "gräns" på vad som anses vara godkänt och inte??

Jag skulle vilja påstå att 60% i en LB:1 är rätt dåligt.

Man brukar väl se 50% som ett godkänt resultat. Men godkänt för mig är inte bra.

godkänt brukar väl vara 50% eftersom att den (tveksamt)godkända poängen för varje moment är 5, (eller är den 6 vid högre klasser?)

Tigertofflan skrev:

Man brukar väl se 50% som ett godkänt resultat. Men godkänt för mig är inte bra.

Det där var ju lite taskigt :mad: Påstå att det är "rätt dåligt" med 60% på sin ANDRA dressyrtävling. Vad fick du själv på din andra tävling?? :smirk:

Förövrigt...60% är godkänt :)

60% räknas som godkänt. Det är, enligt mig, ett bra resultat för att vara andra tävlingen och det är ju trots allt godkänt. :)

Om godkänt hade varit 50% så nog hade 60% varit bra. 70% räknar väl de flesta som bra i dagens läge och det är ju 10% över godkänt gränsen som den är nu så nog hade 60% varit bra. Så som jag tänker då. :smirk:

BeastieBabe skrev:
godkänt brukar väl vara 50% eftersom att den (tveksamt)godkända poängen för varje moment är 5, (eller är den 6 vid högre klasser?)

godkänd procent är 60% i alla program.

Det är helt ok tycker jag för att vara andra tävlingen!!

Lycka till med tävlandet!!

Tigertofflan skrev:

För dig kanske det inte är det.
Men i detta fall tror jag att det är bra!!

60% räknas som godkänt.

Vilken nivå var tävlingen på? Regional, lokal eller klubb/träning?

Immer

ok
tack för svaren...då får vi satsa på över 60 nästa gång :D

har som aldrig riktigt gillat dressyr förut men det är ju faktiskt rätt kul ändå :banana:

Annorlunda skrev:
Det där var ju lite taskigt :mad: Påstå att det är "rätt dåligt" med 60% på sin ANDRA dressyrtävling. Vad fick du själv på din andra tävling?? :smirk:

Förövrigt...60% är godkänt :)

Sorry då. Hon frågade ju, jag svarar bara vad jag tycker. LB:1 är ett så grundläggande program, och att bara få godkänt på det tycker jag år dåligt.

jo det har du så rätt i...det är ju inget direkt avancerat i LB:1an

men men måste ju börja nånstans, å eftersom jag inte har en egen häst utan lånar från ridklubben så kan jag inte träna varje vecka med samma häst vilket är rätt trist.

men som sagt nu blir det till att ta nya tag :)

sweet_knorven skrev:
60% räknas som godkänt. Det är, enligt mig, ett bra resultat för att vara andra tävlingen och det är ju trots allt godkänt. :)

Om godkänt hade varit 50% så nog hade 60% varit bra. 70% räknar väl de flesta som bra i dagens läge och det är ju 10% över godkänt gränsen som den är nu så nog hade 60% varit bra. Så som jag tänker då. :smirk:

och ska man gå efter definitionerna för poängsättningen är 70% "ganska bra", och först vid 80% är det "bra"...

Jag tycker det var jättebra. Vinnaren kan ju ofta ligga på 65%. Bry dig inte så mycket om procenten eftersom domarna dömer så olika. Vissa är jättesnåla och andra riktigt givmilda. Tyvärr är den första kategorin i majoritet.

Var du själv nöjd med ritten är detta mer än väl godkänt.

jag tycker att 60% är godkännt säskillt när det bara är din andra tävling!

lycka till i framtiden!

I ridproven och när det gäller unghäst så är det 58% som är godkänt.
60% tycker jag är helt okej! Men när det gäller godkänt så tycker jag att det är helt olikt. Fast det spellar ju roll vilken häst man rider för och vad domaren har lagt sig. Vissa domare läger sig högt medans andra läger sig lite lägre. Jag tycker att 60% i ditt fall är jätte bra!! :)
Det är ju din andra tävling!

Lycka till!

Nej, absolut! Jag vet själv hur mycket svårare det är att tävla på ridskolehästar! Kämpa på så tror jags äkert att procenten kommer stiga mer och mer! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 459
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat