martha

Trådstartare
Från den låsta tråden.....

Jag har sett en hel del olika DSG's på min korta tid som DSG ägare....Bl annat VET jag att det föds ibland strävhåriga individer, dom finns i olika storlekar och är ganska olika varandra i både utseende o sätt.
Igår när jag var på prommis kom en kvinna med en hund som fick mig att spärra upp ögonen :eek: Hon hade en exatkt kopia av min ( som ÄR 40 cm o maxad) men hennes var SÅ stoooor....det var en DSG ( hennes vägde säkert 15-17 kg)
Sen finns en kvinna på området som har en liten LÅNGHÅRIG tik med UPPSTÅENDE öron...denna är också renrasig

Så för min del tycker jag inte alls att det skulle vara konstigt om hunden i den andra tråden är renrasig...det sägs ju att foxen/jr( finns ju båda strävhåriga) finns inblandad och ibland kan det ju kanske hända att en sån "gen" tittar fram hos en individ....

Sv: Ang DSG

Jag har sett på nätet att det finns en långhårig med papper.. ändå undrar jag om du vet att de du sett är rasrena, är de reg. i SKK?

Det finns ju massor av uppfödare som utger sig för att ha "rasrena DSG dock ej reg." tex finns en kennel som annonserar ofta som avlar på stoooora DSG, 35-45 cm. Det kan ju tex varit en sån du sett..?

När det gäller öronen finns de ju i olika variationer o storlekar även om inte alla är önskvärda :smirk:

Sv: Ang DSG

Är inte DSG en ganska ny ras? I så fall är det inte så konstigt att det ibland kommer upp hundar som är olika de vanliga, små, släthåriga. Det är väl helt enkelt så att en ras längre bak gör sig påmind.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 610
Senast: Dopy
·
H
Övr. Hund Har nu tittat igenom massor med rashjälps-trådar här som stämmer in ungefär på vad jag söker, och kan fortfarande inte hitta raser som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 207
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka