M
M-Meduza
Ska nu försöka få ner lite så ni förstår..
Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora.
Sidan var lite luddig bla stod det "Köp tre täcken från horseware och få halva priset på det billigaste" .
Klickade man sig sedan vidare så stod det "köp fyra täcken från horseware få billigaste för halva priset" jag ringde o hörde med butiken och sa att sidan var lite svår att förstå .
Efter någon dag ändrade hon detta på hemsidan..
Dom har även prisgaranti så hittar man täcken på andra sidor så matchar dom det priset..
Så jag trodde alltså att det skulle bli lite billigare och tänkte att ja jag kommer ändå köpa dom andra två täckena i vinter så varför inte ta allt på en gång när ja för en gång skull hade pengarna o skulle få lite rabatt nu
Gör en beställning får en faktura via mail där det inte är dom priserna vi kom överens på per mail. Fick som svar att man kan inte kombinera "prisgarantin" med erbjudandet köpt fyra horseware och få billigaste för halva priset. Där blev jag lite "jaha men så står det ingenstans på hemsidan och jag ser inte det som ett erbjudande att man har prisgaranti..
Får lite sura "toner" tillbaka genom luren men jag avslutar med att jag ska fundera på det över dagen..
Efter en kvart rinnger hon och ber om ursäkt osv . Tyckte ja hemsidan va krånglig att förstå så är det ju säkert det bla bla och hon ville va trevlig och gav mig den här 100 lappen jag trodde ja hade rätt till från början i avdrag (prisgarantin).
I fakturan står det sen fel storlekar på två av täckena. ja påminner om detta o och ringer leverantören o kollar en gång till och så skickar hon ny faktura som ja betalar direkt..
Efter några dagar mailar jag och hör så pengarna kommit in osv (man betalar dom i förskott). inget svar.. mailar och frågar också om när täckena kan tänkas komma osv med tanke på alla helg dagar osv som är nu framför över och det jättekalla vädret som gjort att jag är stort behov av täckena nu..
får inget svar...
en vecka har gått och idag ringer jag och tänkte bara höra lite..får som svar att hon inte är i butiken men att något krånglat med leveransen från leverantören eller något med beställningen(hon lät stressad) men hon skulle höra av sig direkt när hon kom in i butiken igen. Va visst mycket beställningar nu. (kan man ju förstå eftersom det blev så kallt)
men sen hörde hon inte av sig..
Skrev till henne att har inte leverantören fått iväg täckena osv så tar jag gärna bort beställningen då ett annat företag har täckena hemma som är akuta och kan skicka dom imorgon...
Men hon svarade inte på det heller..
Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Två veckor lev tid är ok tycker jag.. men nu får jag inte veta något alls.. vill ju inte ha mina vintertäcken om en månad när hästarna behöver dom nu..
Vill samtidigt inte va otrevlig mot henne men hon gör det svårt..
Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora.
Sidan var lite luddig bla stod det "Köp tre täcken från horseware och få halva priset på det billigaste" .
Klickade man sig sedan vidare så stod det "köp fyra täcken från horseware få billigaste för halva priset" jag ringde o hörde med butiken och sa att sidan var lite svår att förstå .
Efter någon dag ändrade hon detta på hemsidan..
Dom har även prisgaranti så hittar man täcken på andra sidor så matchar dom det priset..
Så jag trodde alltså att det skulle bli lite billigare och tänkte att ja jag kommer ändå köpa dom andra två täckena i vinter så varför inte ta allt på en gång när ja för en gång skull hade pengarna o skulle få lite rabatt nu
Gör en beställning får en faktura via mail där det inte är dom priserna vi kom överens på per mail. Fick som svar att man kan inte kombinera "prisgarantin" med erbjudandet köpt fyra horseware och få billigaste för halva priset. Där blev jag lite "jaha men så står det ingenstans på hemsidan och jag ser inte det som ett erbjudande att man har prisgaranti..
Får lite sura "toner" tillbaka genom luren men jag avslutar med att jag ska fundera på det över dagen..
Efter en kvart rinnger hon och ber om ursäkt osv . Tyckte ja hemsidan va krånglig att förstå så är det ju säkert det bla bla och hon ville va trevlig och gav mig den här 100 lappen jag trodde ja hade rätt till från början i avdrag (prisgarantin).
I fakturan står det sen fel storlekar på två av täckena. ja påminner om detta o och ringer leverantören o kollar en gång till och så skickar hon ny faktura som ja betalar direkt..
Efter några dagar mailar jag och hör så pengarna kommit in osv (man betalar dom i förskott). inget svar.. mailar och frågar också om när täckena kan tänkas komma osv med tanke på alla helg dagar osv som är nu framför över och det jättekalla vädret som gjort att jag är stort behov av täckena nu..
får inget svar...
en vecka har gått och idag ringer jag och tänkte bara höra lite..får som svar att hon inte är i butiken men att något krånglat med leveransen från leverantören eller något med beställningen(hon lät stressad) men hon skulle höra av sig direkt när hon kom in i butiken igen. Va visst mycket beställningar nu. (kan man ju förstå eftersom det blev så kallt)
men sen hörde hon inte av sig..
Skrev till henne att har inte leverantören fått iväg täckena osv så tar jag gärna bort beställningen då ett annat företag har täckena hemma som är akuta och kan skicka dom imorgon...
Men hon svarade inte på det heller..
Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Två veckor lev tid är ok tycker jag.. men nu får jag inte veta något alls.. vill ju inte ha mina vintertäcken om en månad när hästarna behöver dom nu..
Vill samtidigt inte va otrevlig mot henne men hon gör det svårt..