Ang att träffa varg ute med hunden?

Sv: Ang att träffa varg ute med hunden?

möter den en ensam varg så kanske, men vargar är ju flockdjur... möter den en flock så tror jag inte att den har en chans!

Nu är ju inte flockar något problem och lär väl inte bli det heller. Vad vi har är ju familjer och inte mycket mer.

LIA

En flock är en större familj?
Eller ochså menas den typen av större flock bestående av flera familjer som påstås kunna bildas under svåra förhållanden.
PL

Gäller det Mastiffer också? T ex den spanska?

LIA

Jag tror att om en stor kraftig, säj mastiff nudå -en vuxen välmusklad hund skulle träffa på en klen liten ung varg som vorde alldeles ensam. Blir det bråk då borde väl hunden kunna ta vargen när hunden är starkare, kraftigare, mätt i magen och har mer ork.

Men är det en vanlig varg mot en vanlig liten sällskapshund tror jag inte att hunden har någon större chans, kanske om det är en hel flock med hundar mot en varg.. då drar nog vargen hellre.

En flock är en större familj?
Eller ochså menas den typen av större flock bestående av flera familjer som påstås kunna bildas under svåra förhållanden.
PL

Javisst nog vet jag det. Men Lia ansåg ju inte att en familj kunde vara en flock, därför ironiserade jag en smula, som säkert övriga förstod.

Jo jag förstod det. Men frågan om påstådda jätteflocka är lite intressant. Det kanske var det LIA menade med flock.
PL

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 804
Senast: fixi
·
Övr. Hund Rubriken blev lite konstig, men jag funderar ganska mycket på var jag står i vargfrågan. Å ena sidan tycker jag vargen är så oerhört...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
29 870
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 918
Senast: Lazio
·
Hundträning Visste egentligen inte hur jag skulle skriva rubriken. Jag har en hane på 2 år som tyvärr har blivit hundrädd/hundaggressiv mot...
Svar
17
· Visningar
2 460
Senast: KasperTim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama