ang anti-skäll halsband

C

_camill_a

menar nu dom som sprutar nån kall vätska när hunden skäller och som ibland luktar citron.
vad tycker ni om dem?
 
Sv: ang anti-skäll halsband

Ett fånigt hjälpmedel för lata hundägare :devil:

Skämt å sido, så tycker jag att det är bättre att komma på varför hunden skäller och som ägare arbeta bort problemet från grunden i stället för att bara ta den enkla vägen och på så vis ("i bästa fall") bara få bort symptomen, dvs skällandet :cool:
 
Sv: ang anti-skäll halsband

Totalt värdelösa :crazy: Vet 4-5 st som testat dom, och det har inte fungerat på nån av dom hundarna.
 
Sv: ang anti-skäll halsband

Jag vet dom som använt det och det har fungerat riktigt bra!
 
Sv: ang anti-skäll halsband

Jag tycker att det är bättre att lägga pengarna på en kurs eller liknande istället för att få hjälp med hundens skällande än att gömma det med lata hjälpmedel.
 
Sv: ang anti-skäll halsband

testade på en av familjens hundar som skäller mycket och länge, då han helt kopplar bort allt annat och varken ser eller hör.. , han fick ha den på sig några gånger nu behöver vi bara visa den å han tystnar, han tycker inte om den..
nu ligger den bara i lådan och jag har ingen aning om vart batteriet är änns

känner också att det är onödigt men vi kände att det var ända sättet för oss.. en putt från den onda cirkeln våran hund hade satt sig i. skälla för allt, alltid, och vinte sluta.. bara för att.. hangjorde det av vana tillslut.. skällde bara för skällandets skull. så det belv en liten putt så vi kunde komma igång med träningen..
 
Sv: ang anti-skäll halsband

Vi använder det ibland för att hejda själva beteendet som i sig själv gör att hunden går upp i stress oavsett varför han igentligen börjar skälla. eftersom vi har drygt 20 hundar i hundgårdsmiljö, som arbetar alla vardagar, så är rådet "att gå en kurs" inte tillhjälpligt i vårt fall.
Funkar bra på en del, medan andra helt struntar i den lilla citronöverraskningen.
 
Sv: ang anti-skäll halsband

Hade en hund här hemma som skällde så mycket att man fick ont i öronen.
Han skällde så fort man gick i från han, ville alltid ha all uppmärksamhet.
Vi skaffade då ett skällhalsband och satte på han.
Vilken skillnad :) inte ett knyst :) och eftersom han inte skällde så fick han en massa beröm och tillslut så skällde han inte i onödan.
Han viste ändå att han fick uppmärksamhet.:)
 
Sv: ang anti-skäll halsband

Ja, man ska inte vara rädd för att prova. Blir det ingen effekt, så är det ju bara att ta av. Funkar det så blir alla lyckliga, både hundar och folk!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 656
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp