Sv: ANg anmälan & prioritering till MH, hur 'räknas' det?
Det var för de som inte varit med som den tidiga samlingstiden var satt. För att gå igenom med alla ungefär vad som väntade, och sen så att alla kunde gå med som publik minst en sväng. Samt för att undvika onödiga väntetider när folk inte var klar i tid.
Jag kunde komma senare om jag ville då jag ju gått MH innan själv, men rek att komma (det visste jag ju dock) i god tid så hunden dels fick rastas ordentligt, och 'nosa av' området så den inte var så fokuserad på alla spännande dofter utan uppgiften. Så, kunde komma när jag ville, men fick gärna säga en tid så de visste när de skulle få panik för nu skiter sig tidsplaneringen för nu är ngn sen
Tänkte sikta på att komma ca 9, han ska starta 11.20. Och då hinner jag rasta honom lite, låta honom lugna sig efter bilresan, jag kan om jag har lust (alltid kul se olika bedömningsplatser) se hunden som går 9.40 medan han ligger i bilen (om vädret tillåter), och sen kan han få nosa och flumma runt medan hunden innan går 10.30.
Och jag slipper gå upp i svinottan
Hmm, slog mig nu att jag inte har en aning hur han reagerar på skott. Kanske läge slå pappa en signal och be honom plocka fram hagelbössan kanske.. (Vi gjorde lika med pappas, inte för att träna, men skulle de visa sig skita knäck vid skott på hemmaplan finns ingen anledning att utsätta dem för skott borta utan kan lika gärna avstå skott då)