Ändrade regler??

Snobben

Trådstartare
Har det blivit obligatoriskt med ryttarlicens från PP nu i år??
Såg det i en proposition.
Tycker det verkar onödigt i en PP klass..

Sv: Ändrade regler??

Går Prova På i samband med en tävling så krävs ryttarlicens, ja.
Detta för att alla på en tävlingsplats vara försäkrade osv.

Aha, behövdes inte när jag red PP för några år sedan, men är kanske ändrat nu då.
Lite extra & fixa för dom som vill testa på sporten nu då

Med tanke på vilken tid och pengar man lägger ner på hästeriet så är besväret att ordna en ryttarlicens litet.

Tänkte på dom som vill testa på distans, kanske tvekar när dom behöver fixa allt innan en PP.
Är ju kul med nya som vill testa!
Men regler är ju regler. Inte så krångligt & fixa licens iaf.

Tänkte på dom som vill testa på distans, kanske tvekar när dom behöver fixa allt innan en PP.
Är ju kul med nya som vill testa!
Men regler är ju regler. Inte så krångligt & fixa licens iaf.

tror faktiskt de flesta har någon form av licens nu förtiden.. eller har jag fel?

Ja dom flesta kanske har det, som tävlar iaf.
Tänkte på ryttarna som gömmer sig i skogarna;)

*vinkar* Jag har ingen licens och har aldrig haft :D :o

Men tycker inte det låter onödigt att skaffa inför en PP. Bara vettigt! Så ska man välja nån bra klubb också... Det är värre tycker jag :p

Jag skaffade min licens förra året, ska förnya den i år då :)
Skaffade den då inför en PP i distans så det var iaf regel på det förra året också ;)

Okej, ja det var några år sen jag red PP & då behövdes det inte.
Sen när jag har ridit 50km CR så har det ju varit obligatoriskt hela tiden.

håller med om att summan för ryttarlicensen inte är säskitllt hög, med tanke på att den ju faktiskt gäller även för andra grenar än distans också så även om man "bara" ska prova distans kan den ju vara bra att ha, eftersom man behöver den för att tävla t.ex. dressyr eller hopp också ;)

Tävlar man distans eller andra grenar med så är det ju ingenting, tänker på "skogsmullarna" som kanske vill testa på distans, som kanske tycker att det är mkt att fixa innan & blir lite pengar.
Jag har haft licens innan med så för mig är det okej.:)

Tävlar man distans eller andra grenar med så är det ju ingenting, tänker på "skogsmullarna" som kanske vill testa på distans, som kanske tycker att det är mkt att fixa innan & blir lite pengar.
Jag har haft licens innan med så för mig är det okej.:)

Det ordnas ju också en del Prova På utan att det är en vanlig tävlingsdag med tävlingsklasser och CR.Då brukar det gå bra utan ryttarlicens.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
480
Senast: Rie
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka