A
Aip
Har råkat ut för ett problem:
Annonserade ut en sadel. Begärde 1,500:- för den, trots att den är värd mer bara för att säkert få den såld.
Fick en spekulant som var intresserad och som bara bor 3 mil härifrån. Så jag körde dit sadeln för att hon skulle få testa den i lugn och ro.
Efter några dagar hörs vi av igen och hon är jättenöjd med sadeln, den passar både hästen och henne.
Allt väl, alltså. Hon får mitt postgironummer och ska sätta in pengarna på direkten.
Nu när det har gått några dagar får jag ett mail av henne. Hon har tappat bort både postgironumret och mitt telefonnummer. Och så undrar hon om vi inte kan säga 1000:- i stället? För hon har haft någon som "kan sadlar" i stallet och han sa att sadeln behöver stoppas om och det kostar 350:- ...
Och jag blir jätteirriterad. Tycker att det är fel att försöka ändra priset i efterhand, speciellt som vi har pratat om omstoppning innan och jag då sa att den säkert behöver stoppas om eftersom jag inte gjort det under det det år jag haft sadeln.
Känner att jag helst vill säga åpt henne att köra hit sadeln (för att hämta den också har jag då rakt ingen lust med). Å andra sidan tar det sådan tid att sälja saker att jag inte har någon lust att börja om från början igen.
Plus att jag tycker att det känns jäkligt obehagligt att börja bråka. Speciellt som tjejen bara är 15 år (hennes föräldrar har godkänt köpet).
Vad tycker ni? Hur skulle ni ha gjort?
Annonserade ut en sadel. Begärde 1,500:- för den, trots att den är värd mer bara för att säkert få den såld.
Fick en spekulant som var intresserad och som bara bor 3 mil härifrån. Så jag körde dit sadeln för att hon skulle få testa den i lugn och ro.
Efter några dagar hörs vi av igen och hon är jättenöjd med sadeln, den passar både hästen och henne.
Allt väl, alltså. Hon får mitt postgironummer och ska sätta in pengarna på direkten.
Nu när det har gått några dagar får jag ett mail av henne. Hon har tappat bort både postgironumret och mitt telefonnummer. Och så undrar hon om vi inte kan säga 1000:- i stället? För hon har haft någon som "kan sadlar" i stallet och han sa att sadeln behöver stoppas om och det kostar 350:- ...
Och jag blir jätteirriterad. Tycker att det är fel att försöka ändra priset i efterhand, speciellt som vi har pratat om omstoppning innan och jag då sa att den säkert behöver stoppas om eftersom jag inte gjort det under det det år jag haft sadeln.
Känner att jag helst vill säga åpt henne att köra hit sadeln (för att hämta den också har jag då rakt ingen lust med). Å andra sidan tar det sådan tid att sälja saker att jag inte har någon lust att börja om från början igen.
Plus att jag tycker att det känns jäkligt obehagligt att börja bråka. Speciellt som tjejen bara är 15 år (hennes föräldrar har godkänt köpet).
Vad tycker ni? Hur skulle ni ha gjort?