andra hunden, frågor

M

mosaik

Jag har börjat fundera på en till hund. Men det är lite jag undrar över.

Vilken ålder hade eran första då ni skaffade den andra?
Hur länge var ni hemma med den nya innan ni började låta den vara ensam hemma alt. följa med till jobbet?

Jag kommer antagligen att jobba i ett litet stall (5 hästar) då det blir dags för hunden, och min tanke är att den ska få följa med mig och min andra dit ganska tidigt. Är det en dålig idé?

Om jag måste gå iväg en stund (ca 15-30 minuter) tror ni valpen kommer vara trygg att stanna med min andra hund, eller är det bara att glömma?

Berätta gärna om hur ni har gjort med era hundar. :)

Sv: andra hunden, frågor

Jag skaffade en ny rätt snabbt. Min tik var bara ca 1 år då vi fick tillökning i form av en liten tervvalp. Han var 12 v då vi tog honom vilket jag tror var väldigt bra, han var väldigt trygg och uppfödaren hade tränat mycket med honom så han var i stort sett rumsren.
Ensamtrännigen har gått extremt bra eftersom han fått vara hemma med tiken och inte helt själv så ofta. Men det är ju jätteviktigt att man lär dom att vara isär också.
Nackdelen med att tiken var så ung då vi skaffade en ny är att hon är lite dålig på att sätta gränser men hon har mognat fort ändå.

Sv: andra hunden, frågor

Gamlingen var 6 när vi skaffade valpen.

Tänkte att det var bättre innan han vart allt för gammal och inte ha orken att säga ifrån.

Kommer inte ihåg hur länge vi var hemma med den :o , tror att jag var arbetslös då... :crazy:

Att du kan ta med den till jobbet är ju toppen :)
Är den vacc och allt klart så ser jag inge hinder att den kan vara med dit efter den vant sej med sin nya familj.

Hur valpen kommer att reagera när du lämnar den är lite svårt att säga.
Du märker väl kanske hur den tar det, då du börjar ensamhetsträna den hemma.

Våran verkar inte bry sej i att han har gamlingen hemma hos sej om vi är borta. Tyvärr :(
Olika från gång till gång. Ibland har han varit snäll och bara sovit, andra gånger har han hittat nån grej och massakerat det.
Tex har han en gång bitit sönder alla knoppar på en byrå :crazy: :o :D :mad:

Så nu har han en begränsad yta då han lämnas en stund. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 607
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 728
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar