Andra förlossningen

Sv: Andra förlossningen

Första förlossningen: Gick över tiden två veckor, blev igångsatt och då fungerade det så gott som en vanlig förlossning.

Andra förlossningen: Vattnet gick två dagar innan bf, slutade med urakut snitt för att moderkakan höll på att lossna.

Var bombsäker på att gå över tiden med tvåan också, men tji fick jag så det blev två väldigt olika förlossningar.

Jag har haft två bra förlossningar och de var ganska lika varandra fast andra gick på ungefär halva tiden om jag räknar från första känningen. Jag sprack lite med båda. Jag tror jag fick sy tre yttre stygn och flertal inre, men det var inget jag led av i efterhand.

Hi hi, jag var också nojjig med att inte hinna in i tid andra gången (det kanske du minns från vår vintermammatråd) så jag åkte in jättetidigt. Först ville de skicka hem mig igen men det var tur de inte gjorde det för några timmar senare föddes min lilla stumpa.

Ettan föddes två dagar innan bf och tvåan föddes en dag efter.

Jag har ju bara fått ett barn, men min lillasyster har fått två. Båda gick hon ca en vecka över med. Lätta födslar, bara lustgas och inte mer än någon bristning där nere.

delvis kl svarar alla :laugh:

Vet någon hur det fungerar med sjukbil? Vi har en granne som kan köra oss men han är ju inte alltid hemma. De som sambon känner bäst bor ett par mil från oss, det löser sig säkert men jag känner mig oerhört utlämnad eller hur man ska säga. Hade ju som sagt räknat med snitt den 18 januari nu, så blev man hemskickad istället, det kan fortfarande bli snitt men då senare in i graviditeten, dock börjar jag ställa in mig på att föda vanligt igen.

Som sagt så är jag orolig att ta mig in. Nummer ett är ju redan hos sin barnvakt eftersom hon varit hos mormor hela tiden. De bor fem mil ifrån oss så de lär inte hinna hit och sedan köra ytterligare fem mil om det behövs köras snabbt.
Läkaren tyckte att jag skulle ta ambulans - den kör dock även den från 2-3 mils avstånd och det kanske finns de som behöver den mer?
De flesta kompisar bor också 2-3 mil ifrån oss... Nu behöver man ju inte måla fan på väggen, det kan ju vara så att vi hinner in, men jag hoppas vattnet går först för då vet man ju att det nästan är dags, har ju svårt att se att de skickar hem mig igen om jag kommer in och vattnet har gått med den sjukdomsbild vi har.

Sedan är jag skraj för att spricka, men jag inbillar mig i min fantasi att det är så nära sedan jag födde barn, och det gick bra då, och att man då är lite uttöjd när tvåan kommer:D men det är kanske bara min fantasi som gör att det känns så...

Det verkar dock överlag som att de flesta som fött fler än ett barn har spruckit mindre med de andra barnen och har haft betydligt lättare förlossningar de andra gångerna....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 705
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar