Sv: Andra förlossningen
delvis kl svarar alla
Vet någon hur det fungerar med sjukbil? Vi har en granne som kan köra oss men han är ju inte alltid hemma. De som sambon känner bäst bor ett par mil från oss, det löser sig säkert men jag känner mig oerhört utlämnad eller hur man ska säga. Hade ju som sagt räknat med snitt den 18 januari nu, så blev man hemskickad istället, det kan fortfarande bli snitt men då senare in i graviditeten, dock börjar jag ställa in mig på att föda vanligt igen.
Som sagt så är jag orolig att ta mig in. Nummer ett är ju redan hos sin barnvakt eftersom hon varit hos mormor hela tiden. De bor fem mil ifrån oss så de lär inte hinna hit och sedan köra ytterligare fem mil om det behövs köras snabbt.
Läkaren tyckte att jag skulle ta ambulans - den kör dock även den från 2-3 mils avstånd och det kanske finns de som behöver den mer?
De flesta kompisar bor också 2-3 mil ifrån oss... Nu behöver man ju inte måla fan på väggen, det kan ju vara så att vi hinner in, men jag hoppas vattnet går först för då vet man ju att det nästan är dags, har ju svårt att se att de skickar hem mig igen om jag kommer in och vattnet har gått med den sjukdomsbild vi har.
Sedan är jag skraj för att spricka, men jag inbillar mig i min fantasi att det är så nära sedan jag födde barn, och det gick bra då, och att man då är lite uttöjd när tvåan kommer
men det är kanske bara min fantasi som gör att det känns så...
Det verkar dock överlag som att de flesta som fött fler än ett barn har spruckit mindre med de andra barnen och har haft betydligt lättare förlossningar de andra gångerna....