Andningsproblem???

Sandra86

Trådstartare
Jag har en Vit Herdehundstik på 10mån, som är glad och possitiv till vardags.:love:
Men vid annsträgning som vid längre promenader eller kortare springturer kan hon ca 30min efter hemkomsten få andningsproblem.
Hon får problem med inandningen ca 3 till 5 gånger på raken och är precis som hon inte får luft sedan forsätter hon andas normalt. Verkar inte störa henne men låter väldigt otrevligt när det pågår. Detta kan pågå i upp till 24 tim och ett par gånger i timmen.
Någon som har varit med om något liknande och vet vad det är?:confused:

Sv: Andningsproblem???

Är det bara i samband med ansträngning? Annars kan det vara noskvalster. Det låter ungefär som ett astmaanfall, som att de står och kippar efter luft.

Ja det är efter ansträgning, vi har funderat på astma men då det går över så pass snabt och hon är helt opåverkad när det sker så tror vi inte att det är det. Ska kolla upp mer om parasiten du nämde kan vara ett spår.:)

Jag hade absolut tagit hunden till vet NU och jag förstår inte varför det inte redan är gjort :mad:. Andningsproblem är aldrig något man ska ta lätt på!

Precis som cillamuffins säger (:bow:), så ta hunden till veterinär NU! Det här är ju allvarligt och påverkar hunden ordentligt.

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka