Andningsmask när man river.

A

ande

Vad har ni för andningsmask när ni river? Jag ska riva i ett gammalt höns hus.:cool:

Sv: Andningsmask när man river.

det beror ju på vad som ska rivas.. är det asbest inblandat så gör jag det inte alls.

men vanligen så räcker ju ett vanligt partikelfilter.. exempelvis en enkel engångsmask som hivas därefter.. om det öht behövs någon mask.. prioriterar nog hörselskydd först om jag ska riva.

Sv: Andningsmask när man river.

Om det är dammigt skulle jag använda en halmask med partikelfilter samt förfilter. Jag menar altså en riktig halvmask inte ett enkelt dammfilter.
Jag hade en sådan mask (riktig) engång när jag skulle hjälpa till att slänga in hö hos en jag känner. Jag är allergisk mot hö men klarade av det hela utan besvär. Lite problem fick jag men då tog jag av mig masken och stod i dörröppningen mellan vagnarna = hödamm.
Det kostar första gången men det finns massor av tillfällen en sådan mask är ovärderlig.

Liknande trådar

Hemmet Nån som vet hur man lättast får bort de utan och riva väggen, Ska eventuellt flytta till ett hus till våren, där myror byggt bo i hela...
Svar
19
· Visningar
727
Senast: tanten
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 269
Senast: Lisen82
·
Mat Jag älskar vitlök och använder det i nästan all matlagning! Nästan alltid krossad i vitlökspress….. Men nu läser jag överallt hur dåligt...
2
Svar
24
· Visningar
1 143
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar