Andas oregelbundet

BuenoBull

Trådstartare
Vår katt andas oregelbundet. Han kan ta några jättekorta andetag sen tar luften i honom liksom "slut" så han måste ta ett djuuupt andetag för att få i sig ny luft. Varför gör han så? :confused:

Sv: Andas oregelbundet

Har ingen aning, men det låter som att ni bör ta en tripp till veterinären.

Vet ej vad det kan bero på men vi hade en stall-katt som andades med korta andetag o veterinären sa att antagligen var katten allergisk, men att det skulle vara svårt att klura ut mot vad! Han trodde att han var allergisk mot människor...alltså dom kvalster som vi har på huden, men svårt att veta!
Tycker nog att du ska låta undersöka katten då det kunde vara allvarligt!

KL

Tack båda för svaren, då ska jag höra med vet. när jag åker dit för att fixa munnen på han.

Astma?

Min ena har det, är allergisk mot kvalster, ylle, gråbo och mot katt!:crazy:
Fick diagnos som ett-åring, är idag en pigg och galen 9-åring!:love:
Astman hålls i shack med låg dos kortison.

Jag har bekanta med en golden retriver som är pälsdjursallergiker, så visst går det ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 843
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
678
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama