Andas oregelbundet

BuenoBull

Trådstartare
Vår katt andas oregelbundet. Han kan ta några jättekorta andetag sen tar luften i honom liksom "slut" så han måste ta ett djuuupt andetag för att få i sig ny luft. Varför gör han så? :confused:

Sv: Andas oregelbundet

Har ingen aning, men det låter som att ni bör ta en tripp till veterinären.

Vet ej vad det kan bero på men vi hade en stall-katt som andades med korta andetag o veterinären sa att antagligen var katten allergisk, men att det skulle vara svårt att klura ut mot vad! Han trodde att han var allergisk mot människor...alltså dom kvalster som vi har på huden, men svårt att veta!
Tycker nog att du ska låta undersöka katten då det kunde vara allvarligt!

KL

Tack båda för svaren, då ska jag höra med vet. när jag åker dit för att fixa munnen på han.

Astma?

Min ena har det, är allergisk mot kvalster, ylle, gråbo och mot katt!:crazy:
Fick diagnos som ett-åring, är idag en pigg och galen 9-åring!:love:
Astman hålls i shack med låg dos kortison.

Jag har bekanta med en golden retriver som är pälsdjursallergiker, så visst går det ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
628
Senast: Sel
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka