Analysvärden häst vs idisslare

A

ang

Såg ett analysresultat där det stod "smb rp för idisslare och häst" och blev lite fundersam - brukar inte det vara olika smältbarhet för häst respektive ko?!

Eller, vad är det som skiljer egentligen?

Sv: Analysvärden häst vs idisslare

Har pratat med två olika företag om detta, och enligt den formel jag fick för att omvandla talet för smrp till häst från idisslare skiljer det sig så försvinnande lite att det inte har någon praktisk betydelse.

Vore trevligt att höra Gammelns åsikt, är det mer än smrp som skiljer analysen åt?

vad jag har förstått är det att man även analyserar aminosyor för idisslare. enligt vårt analysföretag är skillnaden i smrp förvinnande liten, men vår bonde säger att man kan räkna med att hästar har ca -5 på protein jämfört med idisslare :confused: .

Vill också gärna ha fler kommentarer = puttar upp.

envist hoppas jag på nåt mera svar. Någon?

Det kan ju vara så att de svaren du fått är korrekta, och att ingen annan därför har något att erinra. Men varför inte ringa analysbolaget och höra om du inte litar på vad vi säger?

Väntar du tillräckligt länge kanske du kan få ett felaktigt svar också om det nu passar bättre.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Elo
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 264
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 912
Senast: warg
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 637
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama