Analys på havre?

Miljon

Trådstartare
Jag är kanske världens sämsta på att googla, ursäkta isåfall :o

Men var kan jag hitta analys på havre? Eller är det kanske som grovfoder, helt omöjligt att hitta en ungefärlig analys på?
Det går ju ofta att köpa från någon bonde, och iallafall häromkring har de inga analyser på annat än grovfoder. Vet inte om det brukar vara så?

I vilket fall som helst så har jag fått tips om att prova ge ena ponnyn havre. Tänkte försöka läsa på lite innan jag tar ställning till om det är något för oss eller inte :)
 
Toppen :) Då kan jag iallafall kolla på om det öht kan passa in i foderstaten.
Tänk också på att numera finns det olika sorters havre som har ganska olika innehåll. Vanlig havre har sina värden med t ex havre av typ Matilda har helt andra. Så kolla upp vad det är för sorts havre du ska använda.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 790
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 253
Senast: Lillebjörn
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 588
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Aggressiv/rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp