Analys fråga!?

trygga_rut

Trådstartare
Jag har fått vår analys på hösilaget, men jag förstår inte hur jag ska läsa den??
Vilka värden ska jag knappa in i foderstatsprogrammen?

Vill någon hjälpa mej med en foderstat?
PM;a mej då!!

Sv: Analys fråga!?

Du ska använda värdena per kg foder, och det man brukar räkna på är smältbart råprotein (smrp), energi (MJ), kalcium (Ca), fosfor (P) och magnesium (Mg).

Sv: Analys fråga!?

Kvoten är resultatet av en division mellan två tal. Tex kvoten mellan MJ och Smb.rp ska i slutändan vara 6 (kan vara mer också). Mellan Ca och P ska det vara: ca 1,4, och kvoten mellan Ca och Mg ska vara: ca 2,5-2,7.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023