Analys av kallblodshingstar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Analys av kallblodshingstar

Haha, så länge den inte är islänningslik kan den inte vara ett elände! ;)

Då får man alltså hålla utkik nästa år!

Haha, så länge den inte är islänningslik kan den inte vara ett elände! ;)

Då får man alltså hålla utkik nästa år!

Jag tror Zuzzi har bilder på han? Hon kanske kan lägga ut?

måste bara få jubla lite här också!
Mitt sto blev konstaterat dräktig med Skaffer Brunen igår :)

så nu hoppas jag att det är sant vad alla säger att hans avkommor är fina ..

Du betäckte ganska sent eller?
Grattis iallafall :bump:

Njae.. hon inseminerades endast på fölbrunsten och jag valde att chansa och bara kolla rektalt efter 90 dagar, eftersom jag tyckte att det skulle vara för sent att inseminera om efter 17 dagar.. gick ju väl iaf :)
Sista insemineringsdatum är 3 juli..

Nej, det är ju inte fy skam.
Fast som jag förstod det (har hört av en uppfödare i närheten) så fick han väl stona dräktiga, men ibland fick han betala en hel del för uppstallningen, eftersom att de inte blev dräktiga på första försöken...

Är jätteförtjust i Bokli Balder då han har Bork Rigel som pappa och Alm Rigel som farfar (sen är han ju så snygg att jag skulle kunna lägga mig ner på knä och slicka hans hovar!).

:rofl::rofl::rofl:

Hmmm! Hur gör man för att få med citat? Lyckades inte riktigt tydligen...

du trycker bara på citatsvar istället för svara på detta

OK. Men om man bara vill ha med typ en mening eller så?

då raderar du bara det du inte vill ha med.. trycker du på citatsvar på ett speciellt inlägg får du ju med allt denne har skrivit..

Nu var det väl ett tag sen sist ngn skrev här...
Men jag funderade över Spang Best, ngn som vill dela med sig av sina åsikter om honom?

ingen hingst jag ägnat någon tanke åt.. men han är lämnat hyfsat.. fast jag tycker han är alldeles för gammal.. men jag tänker så eftersom jag ska sälja fölen.. och vill då ha något attraktivt för köparen.. men ska man behålla så kan det säkert fungera.. men är ju inte direkt bästa hingsten på marknaden.. men ett alternativ om man inte vill någon elding eller järvsöfaks hingst

vad har du för sto?

Inte mitt sto, utan sköter + motionerar henne på "heltid".
Hon är e.Kap Pil, u.Eldmöy ue. Ymer. Eldmöy har Eldrappa som mamma, så Rappfot-Elnett finns med där bak.

Ägaren fick tips om att betäcka med Spang Best, av en som verkade hålla honom som frälsaren bland kallblodshingstarna... Det tar man ju med en nypa salt ;)

Svall Ivar har väl varit på tal, Bokli Balder har jag försökt göra reklam för (det gick väl inte riktigt hem) men just nu verkar Mörtvedt Jerkeld väldigt aktuell.
Slogum Björn har använts tidigare på henne 2 ggr med fina resultat.

aha.. tycker inte att ni ska ta någon elding hingst då de blir lite inavel där.. ni har inte funderat på någon järvsöfaks son? kombinationen elding- järvsöfaks har ju fungerat förut

Jaadu, väljer han Mörtvedt Jerkeld så blir det faktiskt mer inavel på Pilmin än på Elding (eller Rappfot, då, eftersom att stoet inte har själva Elding i sig).

Ägaren blev faktiskt uppringd förra året då han fått plats hos Järvsöfaks, men tackade då nej, om jag minns rätt hade han redan bestämt sig för att ta Slogum Björn igen då. Eller om han ksk redan hunnit skicka iväg stoet på betäckning.
Börjar även tro att han ksk vill undvika Elding-Järvsöfaks, utan få fram en godkänd avelshingst med lite annan stam i sig istället.

Qvadrigo var uppe ett tag, och Rigel Jo hade ägaren gärna haft i stammen. Alm Viktor då, t.ex., finns ngra åsikter om honom?

Såg att Nordgubben skulle få ett begränsat antal ston i år.
Vad tycker ni om honom?

ska han det? Vart hittade du den informationen? Skulle så gärna vilja testa en braute hingst.. men inte quadrigo..

fast jag har hört att han är rätt ilsken? Är de sant? nån som vet?

Liknande trådar

D
Trav Som kallblodsavelsfantast så har jag sök över hela internet för en samlad sida med info om aktuell hingsthållare om kallblodshingstar...
2
Svar
20
· Visningar
4 104
Senast: dolphinsmile
·
Trav Har ni bokat hingstar åt era ston än? I så fall VAD?? Vi har tre ston men ska bara betäcka två, inte helt 100 vilka två det blir...
2
Svar
22
· Visningar
2 191
·
Trav Uppstallade i Sverige: Aldermarin - 1 +1 norskt Bodbäckspålle - 2 Bokli Balder - 28 Bol Elden - 27 Brännapål - 24 Clay - 9 Eder -...
Svar
2
· Visningar
920
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka