Analsäcksinflammation redan.

A

agave

Vår pudelkille på 6 mån har redan fått tömmt analsäckarna en gång, för ca 3 veckor sedan. Nu åker han kana igen:(. Tycker det är lite tidigt att redan få problem med analsäckarna, eller :confused:

Sv: Analsäcksinflammation redan.

Hmm.. jag vet inte, men de är nog olika från hund till hund.

Min ena hund åker kana ganska ofta, men han har inte analsäcksinflammation. Han brukar bara vara nödig och behöva gå ut snart då :)

Verkar han ha problem annars, ha ont eller så? Eller åker han bara kana ?

Så gör min cavalierkille också, åker kana när han behöver gå ut! Det är liksom som han visuellt säger "baaaaajjenödig" :rofl:!

Hur är han i magen? Är de lite lösa i magen så blir det lättare inflammerat.

Brorsans hund har analsäcksinflammation ganska ofta, äter nån mat han bajsar ganska mkt av och inte jättehårt direkt. Inte lös men inte fast heller. Men han kan vi inte byta mat på för han är jätteallergisk mot allt annat. Så det är bara att dra å sig handskar med jämna mellanrum och tömma dem.

Blandrasen vi har hemma (pudel/lhasa apso) lir dålig på foder med mkt spannmål, då får hon inflammation på bara ett par dagar.

Oh kom på en grej till, be dem spola analsäckarna nästa gång ni är hos vet och tömmer. Det brukar hjälpa ganska mkt. Och tvätta runt rumpan med såpa lite då och då, det förhindrar det lite med..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: cassina
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 941
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar