Analsäcks inflammation

T

Tofflan

Stavas/heter det så? Aja...Vovven han åkt sk skitkälke (hasat sej fram på rumpan) då och då dom senaste 3 dagarna :crazy: och då är det väl oftast analsäcks inflammation? Måste man fara till vet. om det är det? Jag har hört att man kan göra något hemma,kommer inte ihåg vad det var bara...

Kan det vara nåt annat? Mask?

Sv: Analsäcks inflammation

du kan ju tömma säckarna själv... in med finger i analen på vovven och rota om :rofl: ... jag har alltid åkt in med mina om dom haft inflammationer.... jag har dock vid lindriga irritationer där bak tryckt på sidan om rumpestumpen och kunnat hindra det hela från att gå så långt som till inflammation..... det har alltid synts på rumpan om det är irriterat/inflammerat.... uppsvullet anus till tusen, arslet släpandes efter backen, allmänt hängig....

Sv: Analsäcks inflammation

Förmodligen analsäckarna, precis som du tror.
Ring veterinären och få hjälp att tömma och ev. spola. Detta görs under lugnande (gör för ont annars) och är inget man kan göra hemma.
Tömma kan man göra själv OM man vet HUR man gör, inte annars. Analsäckarna kan gå sönder om man tar i för hårt och då har man ett mycket större problem.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
679
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka