Analsäckar

Kilauea

Trådstartare
För några veckor sen började vovvan hasa på rumpan. Igår var vi till vet. Diagnos: fyllda analsäckar (suck!). Bara att ge lugnande och spola.
Tänkte höra lite hur vanligt det är:
Hur många här har råkat ut för att man måste till vet. för att tömma/spola analsäckarna på sin hund???

Har aldrig behövt åka till veterinären pga det, men min ena hund har lite problem med analsäckarna. Jag brukar tömma dem själv när det behövs. Det är lätt fixat även om det kan lukta lite illa emellanåt.

// Isa

Jodå, kan också tömma analsäckar....men den här gången hade det blivit sånt stopp så de behövde spolas.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 498
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har... 2
Svar
26
· Visningar
2 331
Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka