Ampère till Tullstorp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare black pearl
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ampère till Tullstorp

Intressant bedömning av fölen. Inte helt lysande kanske, men han borde med den rekomendationen passa bra till svenska ston. Hade faktiskt kunnat tänka mig att prova honom på Tetris:). Han borde rimligen kunna få upp fronten och korta ryggen.

Japp, vi har ju ett gäng långlinjerade ston här i landet:D
Sen fick jag lite huvudbry kring det här med långa framben.. I övrigt låter han som en perfekt hingst till vår Gabrielle, hon har inte korta framben utan mer helt normal.

Tror att han kommer få grymt med svenska ston i år!

Senast ändrad:

Det är väl inte negativt med långa framben på en dressyrhingst? Borde vara bra med tanke på att flera hingstar får kritiken "långa bakben". Har aldrig sett någon få omdömet "långa framben" faktiskt.

Jag tycker det låter som jag kommer att ha många fina unghästar att välja mellan när jag behöver ny häst om några år :).

Det står
"He is best paired with long-lined mares with long and correct front leg
conformation.
"

alltså att stona ska ha långa och korrekta framben, undrar då om han har fått barn med långa bakben alt korta framben.

Fast de var inte nådiga i hans avelsutlåtade, lät inget vidare alls tyckte jag...

Det är möjligt jag tittade bara på bilden och njöt av vad jag såg!:d (angående Sir O)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden