Amningsexperter?

Lamborghini

Trådstartare
Det går oftast bra att amma men nu har Elias börjat med en lattjo sak... Han vrider huvudet mot armvecket hela tiden så han tappar taget. Han kan inte riktigt äta med ro. Han håller sällan kvar utan släpper om och om igen. Men inte nattetid då han ligger ner och äter. Försökt ändra lite amningsställning men det blir samma sak. Låter bara jobbigt för honom att äta.

Nån som har en idé om varför det blir såhär? Tror inte han tycker maten kommer för snabbt/sakta.

Senast ändrad:
Sv: Amningsexperter?

Kanse har tusen andra saker han vill göra samtidigt, men är det mörkt så ser han inte alla saker.

Jag skulle också tro att han kanske har för många bollar i luften. Min Elias är likadan. Äter bäst om vi lägger oss i det lugna, svala och dunkla sovrummet.

Du kan ju prova att mörklägga genom att lägga en sjal eller handduk lite över din axel och hans huvud också. Här funkar det inte, men det funkar för en del.

Jag skulle också tro att han kanske har för många bollar i luften. Min Elias är likadan. Äter bäst om vi lägger oss i det lugna, svala och dunkla sovrummet.

Du kan ju prova att mörklägga genom att lägga en sjal eller handduk lite över din axel och hans huvud också. Här funkar det inte, men det funkar för en del.

Det ska jag testa! Tack!

My hade också en sådan period ungefär vid samma ålder. Hon hade svårare att komma till ro vid amningen om det var annat runt omkring som var mer intressant, även om hon var jättehungig. Det gick över av sig självt, och nu fungerar det bra igen. Jag gjorde så att jag gick och la mig i sängen och ammade när jag märkte att hon hade svårt att komma till ro och äta.

//Julia

Så där gör Ludvig med, fortfarande.... Det enda sättet att mata honom någon längre stund än 30 sekunder är att ligga i sovrummet med persiennerna nere just nu, annars har han tusen saker att titta på och då hamnar han ofta i mitt armveck :crazy:

Det är nog som du redan fått svar om att han vill kika på allt annat ;)

min elias har oxå lite sånt bus för sig om dagarna ibland, funkar superbra när han inte har så mkt o titta på.:)

OT, många elias-bebisar de är på buke nuförtiden:D:banana:

Sådär gör Seastian oxå, men bara på vänstersidan och oftast bara om han inte är jättehungrig utan lite "mysmätt" alternativt när han är trött.
Jag blir skogstokig för han tar tag och så vrider han ner huvudet samtidigt som han "suger ut" bröstvårtan en halvmeter för att sedan gnossa runt den fuktiga vårtan med näsan/ögonen innan han tar nytt tag och börjar om igen= Ont!!

Jag brukar byta tutte så går det oftast bättre nästa gång.

När han var mindre gick det att få honom att koncentrera sig genom att täcka över honom med en handduk eller nått. Nu blir han förbannad och vägrar äta om man försöker sig på ngt dylikt!! Förstår inte vad han fått sitt humör från!! (För jag har mitt kvar!! ;):D )

Som några redan skrivit, han är väl glad å kika på saker runt omkring.
Min kompis unge älskar att ligga & kika på gardinerna brevid soffan så hon täcker över med en liten snuttefilt. Hehe skyddlappar :P

Delvis KL

Verkar inte vara det som är problemet.. Har testat men han fortsätter den busen :D Men det har gått rätt bra nu senaste gångerna!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 621
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Matsituationerna har börjat bli väldigt tråkiga med vår son som nyss fyllt ett år. När vi introducerade mat började vi ge pure som han...
2
Svar
24
· Visningar
2 938
Senast: Lazy Lady
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 800
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Nu vänder jag mig till det allvetande Buke för lite råd och tips. Jag har problem med min mage och behöver hjälp att lista ut både hur...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka