amningsbh och långa tuttar - omöjligt?

Cilla

Trådstartare
det börjar bli hög tid för mig att hitta en amningbh nu, har BF om 34 dar!

mitt, eller snarare mina problem är att jag har stora bröst och som stora bröst oftast är - hängiga!

jag letar efter en bh, som ger stöd under bröstet vid själva amningen och som finns i storlek över 95G. Ingen brottarrygg, mina axlar gör jätteont då. bred nertill ioch runtom, men inte alltför stor framtill och med reglerbara axelband. gärna någon slags stöd som formar bysten.

jag har försökt att leta på nätet själv, men alla är ju så små!!! och dyra!! jag har inte råd att lägga över 500 på en bh, tyvärr!

jag kan ju knappast vara ensam om att ha stora hängpattar, vart har ni andra storbröstade hängpattisar hittat era bh-sar?

sen undrar jag hur mycket det åverkar amningen att brösten hänger.... ibland undrar jag om det ens är möjligt för mig att amma sittande, har fått för mig att jag kommer att kväva den lilla.. :crazy:

Sv: amningsbh och långa tuttar - omöjligt?

fenomenet hängpattar har jag lyckats slippa som tur är men är ju långt ifrån a-kupa;) i normala fall är jag 75D men när bebis kom fick jag allt köpa en 80DD
iaf, jag köpte mina på lindex för 199kr/st tycker de har varit jättebra, gett bra stöd. nästan som en push-up fast utan byglar. och de fans i större storlekar än dem jag letade efter:)
sen HMs egna amningsbh (säljes i tvåpack om svart o vit) är helt underbara. 199kr för 2 st:) kan inte svara på hur stora storlekar de har jag tror jag köpte en M.

prövade den största BHn på Lindex, ICKE!!!!!! för liten. och för dåligt stöd och lyfte för dåligt. när man öppnade kupan, så trilla lixom tutten ut...... :crazy:

HMs är nog samma stil, har aldrig kunnat köpa en BH därifrån innan och brösetn har ju knappast krympt heller!

jag hittade två st till hyfsat pris (700 med frakt) å hoppas att dom passar!!!

stora bröst i all ära, men varför ska det vara så bökigt å hitta underkläder som passar????? :grin:

Det är inte helt lätt att amma med stora bröst. Jag rullade en liten handduk undere bröstet för att få bröstvårtan åt rätt håll. Det gäller att inte bulla upp för mycket heller så bröstet blir spänt och svårt att greppa för bebisen.

Jag använde bara amningstop. Jag orkade aldrig leta reda på någon BH.

Vänta med amningsbh till någon vecka efter förlossningen, i alla fall ändrade mina tuttar form när mjölkproduktionen stabiliserade sig.
Jag hittade inte en enda bh som passade, utan körde med "medicin-topp" som min mamma köpte på apoteket sen beställde jag på
nätet.

Jag fick jätte ont i mina tuttar av alla amningsbhar jag testade. Så den här gången blir det 2 dyra bhar och sen topp hemma.

Då har jag a-kupa i vanliga fall! Prövade amningsbhar innan förlossningen. Såg ut som en uppstoppad fjortis fast jag tog de största jag hitta :eek: Sen ändra tuttarna form och passade men då gjorde de ont i mjölkgångarna istället.

Det jobbiga med mjölkfyllda bröst är att man inte kan trycka till dem hur som helst (för att forma dem snyggt), för då kommer mjölkstockningen som ett brev på posten.

Jag har två storlekar mindre än dig när jag ammar och jag kunde inte sitta upp och amma. Om det berodde på storleken eller något annat vet jag inte men jag hade mååånga pauser i sängen med bebis :D

Jag har köpt bhar på både HM, Lindex och Mothercare, men de enda som passat och gett mig någorlunda normala tits är Twilfit. Jag har 3 bhar därifrån, alla kostade runt 300 och jag tror de har större storlekar också men kan inte svära på det eftersom jag aldrig letat så stort.

Det är jätte svårt med amningsbh:ar till stora bröst (jag hade 75 H el 80 G). Jag kunde inte heller ha bh:ar från de vanliga kedjorna utan fick beställa och hoppas att de passade. Jag kan dock tycka att ingen av amningsbharna jag testade var sådär jätte bra (brösten såg inte vidare snygga ut..). Efter några månader gick jag helt enkelt över till vanliga bhar och sen puttade jag bara ut bröstet lite när det var dags för matning. Detta funkade mkt mkt bättre för mig (kanske inte hade gjort det i början när brösten är stinna av mjölken dock..). På det sättet fick de stödet av en vadderad bygelbh och de satt där de skulle hela tiden :p. Jag tyckte inte detta var jobbigare än om jag hade haft en amningsbh..

Det ända jag kan säga är att man slitet lite på bh:n när man gör så men inte så pass mkt att man behöver nya bhar hela tiden (dock bytte jag ut bharna efter amingsperioden..

Lycka till i letandet!

Jag har också stora, hängiga bröst. Letade igenom kappahl, lindex, HM, Twilfitt på jakt efter ammnings-bh men hittade inte ens någon som var någon idé att prova. Beställde två, en skickade jag tillbaka direkt. En var lite mer toppmodell men med öppningbara kupor, den var inte perfekt men fungerade ibörjan när jag mest ändå var hemma. Nu kunde jag bara amma en månad ungefär, men annars vet jag inte riktigt hur jag hade gjort.

Emilia var jätteduktigt på att hitta rätt grepp redan från början, men jag tyckte det var jättesvårt att hitta en bra ställning att hålla henne i, kändes som jag behövde lyfta upp bröstet till henne.

usch, vilken djungel!

hopas verkligen att dom två jag har beställt är sköna och passar någorlunda bra till mig!

Jag köpte mina amningsbhar på Babyproffsen. Jag är dock inte storbystad så jag vet inte om de har din storlek, men värt att kolla iallafall?

Jag köpte amningsBHar på Change, storlek 80J (ja, du läste rätt!) till hyfsat pris.
De funkade bra för mig och passformen var i alla fall hyfsad (jag har stora krav normalt...)

sen undrar jag hur mycket det åverkar amningen att brösten hänger.... ibland undrar jag om det ens är möjligt för mig att amma sittande, har fått för mig att jag kommer att kväva den lilla
Det funkar att amma sittande, men jag tyckte mig behöva trycka undan bröstet från bäbisens näsa för att ge hinim luft. Jag hade en kudde jag lade barnet på och höll om honom med ena handen och höll undan bröstet med andra.

Senast ändrad:

jag har inte hittat någon, använder vanlig bh istället.
Använder amningskudde & det fungerar kanon för oss. Har hängande 85F/G

KL

En till med stor byst. Stora, tunga, droppformade och med siktet inställt mot tånaglarna.
Jag köpte en amningsbh på H&M för ca 2 veckor sedan. Hittade en stor, snygg, grymt skön bh som när jag provade den i affären satt perfekt. Gav bra stöd men kändes knappt på kroppen. Så skulle jag iväg i veckan som gick och fick för mig att använda min nya bh (just för att den satt så bra och var så skön). Nu passade den inte alls längre, och när jag kom hem på kvällen hade den följt bröstens väg mot golvet, noll stöd, och var på tok för liten, brösten välde ut överallt :(.
Får anta att brösten fortfarande sväller och hoppas att jag kan använda bh´n senare, när amningen är avslutad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka