Amning, bröstpump....??

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jippo

Har fått ett erbjudande om att åka bort tre dagar i slutet av januari som jag inte gärna vill missa, men lill-killen är ju då bara 6 månader och ammas troligtvis ännu... Han tar visserligen flaska med ersättning ibland redan nu, men OM han nu ammas fortfarande så blir det ju lite problem. Funderar på att pumpa ur och frysa in lite så det finns till honom när jag är borta, samt ta med mig pumpen på resan och pumpa ur för att hålla igång produktionen (och skona brösten *brrr*) om han vill fortsätta när jag kommer hem. Tror ni som pumpat ur och haft er att det skulle kunna funka?? Har aldrig använt en pump i hela mitt liv, så därför behöver jag tips och råd på vilken pump som i såna fall är bäst??

Sv: Amning, bröstpump....??

Jag har en enkel handpump ifrån "artonhundrafrost".
Den fungerar ok. det tar sin lilla tid och jag får väl ihop ca 120-140 ml på en dag om jag pumpar vid ca tre tillfällen.
På morgonen kan jag pumpa mycket, sen blir det svårare och svårare ju längre dagen lider.

Jag har fryst in lite. Det användes bl.a i söndags nä vi var på julmiddag. Vi vill ha så sambon kan ge om jag ska till stallet, på bio, träffa vänner o.s.v...

På amningshjalpen.se finn bra information om att pumpa ur samt hur man ska ta hand om och hantera mjölken efteråt.

Jag har inte så mkt erfarenhet av olika pumpar, men jag kan säga att man lilla handpump är lätthanterlig, endast två delar så den är lätt att plocka isär, sätta ihop och diska och den är lätt att ta med sig (man skulle kunna ha den i handväskan om man som du kanske behöver mjölka ur för att avlasta brösten).

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
12 421
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 072
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Känns som att vi har hamnat i ett moment 22 med sonen. Han är 3,5 månad och går inte upp i vikt som han ska på enbart amningen (tappat...
2
Svar
38
· Visningar
4 657
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ För att inte sväva ut helt i tråden "jag duger inte" så kanske den här fråga är värd en egen tråd. Inte heller duger jag. Jag hade...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
22 700
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar