amma länge ??

B

blackan

Jag ska hämta hem mitt sto som som jag sålt för en billig peng. Hon är idag 19 år. Hon betäckte henne för 2 år sedan, fick föl och allt gick bra. Nu ringer hon och vill att jag ska hämta hem henne, varför, jo hon kastar av tjejen, så hon har blivit rädd för henne. Sen så har hon låtit fölet som är en unghäst gå och dia fortfarande !! Låter helt sjukt.
Innan hon betäckte stoet så red jag distans med henne och hon har aldrig kastat av mig. jag har haft henne i 12 år. Har nån varit med om det här förut ?? Naturligtvis så hämtar jag hem stoet, men jag undrar vad som hänt, allt var bra innan, kan det bero på att fölet diar ännu, att hon är trött på fölet ??

Sv: amma länge ??

Jag kan tänka mig att hon är trött på fölet. Alla mammor gillar sina barn men mer och mer självständighet uppskattas! :laugh:

jag red en häst innan som fick föl och efter det har "fölet" som idag e ca 10 alltid gått med sin mamma. Det resulterade inte i att hon kastade av mig iaf :p Har även en bekant som tatt två föl på sitt sto och behållt båda. Hon har inga problem med de heller :)

Att hästar plötsligt börjar kasta av sin ryttare tyder ju inte alltför sällan på smärta.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 748
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 420
Senast: caballus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka