Amigurumi?

Sv: Amigurumi?

Hittills har de dekorerat lägenheten och getts bort som present.
Jag är inte så snabb på att virka än så att jag skulle kunna sälja, timpengen blir löjligt låg:D
 
Sv: Amigurumi?

Hugger sista knappen.

Jag letar efter en hemsida som säljer virknålar i set om 3-5 st. Går det att få tag på någonstans?

Har hittat ett startset med acrylgarn på Pan**ro, tyvärr har de inte den i lager men den borde väl komma in snart. Jag vill ju virka NU! :)
 
Sv: Amigurumi?

Att köpa garn på panduro är ganska så dyrt, kolla närmsta garn affär eller andra affärer som säljer garner, det finns massor på ställen där man minst anar! ;) Virknålar brukar man oxå kunna hitta på sådan ställen.
 
Sv: Amigurumi?

Fy vad kul! Hittade för bara en timme sen en bok om amigurumi (aldrig hört talas om innan) och blev väldigt sugen på att göra en jäätegullig mus elr bäver.
 
Sv: Amigurumi?

På coop i den lilla staden där min skola ligger säljer de 100g nystan för 30kr. Panduro säljer typ 50g nystan för 40kr :crazy:



Ni som nu virkar sådana där... Vad för tjocklek har ni på virknålarna? För när jag virkar blir det en helt annan struktur, ser mest ut som jättetight rätstickning.
 
Sv: Amigurumi?

Jag virkar också. :)

Har gjort ett par stycken små amigurumis, bla en sköldpadda:
090512+2092.jpg


Nu håller jag på med en större katt som dottern har valt ut efter lite mönsterstudier ;), den bli väl ca 40 cm från topp till tå när den blir färdig...

Modig_korn: beroende på garntjocklek så använder jag virknålar mellan 2 och 3mm... När du skriver att det ser konstigt ut, funderar jag på vilken sida du vänder utåt..? Tittar du på min skölpadda så ser du att skalet och övriga sköldpaddan har olika struktur, skalet blir mer "randigt" eftersom jag vänt det ut-och-in...
 
Sv: Amigurumi?

Kan det vara så att du virkar i bara ena maskbågen? Då blir det mer som stickat eftersom den kvarvarande maskbågen kommer gå utanpå virkningen. Varje maska har ju två bågar, tar du nålen genom båda kommer det förmodligen se ut som på sköldpaddan på bilden här uppe.
 
Sv: Amigurumi?

Hugger sista knappen.

Jag letar efter en hemsida som säljer virknålar i set om 3-5 st. Går det att få tag på någonstans?

Har hittat ett startset med acrylgarn på Pan**ro, tyvärr har de inte den i lager men den borde väl komma in snart. Jag vill ju virka NU! :)

Kolla loppisar, de har ofta virknålar och sticknålar som de säljer till löjligt låga priser!
 
Sv: Amigurumi?

Har upptäckt att det är så jag gör :angel: Fast jag fattar inte hur man lyckas göra det i två... Eller jo det förstår jag men det blir jättehårt virkat när jag gör det så, nästan så det inte går att få in virknålen i nästa maska...

Har börjat virka sådana här:
acx7h5.jpg


I kattleksakssyfte
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 743
Senast: Mabuse
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Pegasus63
·
Juridik & Ekonomi Funderar på att börja spara i fonder, men vilka fonder ska man ha? Hur vet man vilka som är bra och vilka som är dåliga?
Svar
6
· Visningar
618
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp