Amigurumi?

Bioluminescence

Trådstartare
Jag börjar fundera på om jag är ensam om att virka Amigurimis?
Här är iaf mitt senaste projekt:
PICT5124.jpg
 
Sv: Amigurumi?

:D
Kör en Googling på Amigurumi så får du massor med tips.
Jag vet inte om jag får tipsa om böcker men i bokhandeln finns det en toppenbok som heter Virka Amigurumi (och den är rätt billig)
 
Sv: Amigurumi?

Jag har oxå hittat det och än så länge har det blivit två harar och en häst och ytterligare en häst på gång.. Jag ska försöka ta lite kort på dem! Men det är himla roligt!
 
Sv: Amigurumi?

Jag vill!

Virkade mycket när jag var liten men nu har jag nästan glömt bort hur man gör. Vad använder ni för garn?
 
Sv: Amigurumi?

Vad söt! Jag virkar också djur när humöret faller på men jag har inga beskrivningar att gå efter, så ibland blir den tilltänkta hästen en hårig ponny med dåliga hovar:

IMG_2520.jpg


Jag skall minsann köra en googling! Väldigt söt och ser ju inte så komplicerad ut. :bow:
 
Sv: Amigurumi?

vet inte riktigt om det är amigurumi, men jag virkade en guldfisk igår:
DSC00581.jpg

superkul var det!
 
Sv: Amigurumi?

Vad fin din var!
Jag har gjort några stycken men det var längesedan nu.
69082easterbunny.jpg

Köttätande kanin kanske? Gjorde den till påsk när jag var i USA för några år sedan. Inget mönster, jag hittade på vartefter.

Märker att jag har väldigt dåligt med bilder!
Men jag har gjort flera kaninvarianter, de är i princip en boll till huvud och en till kropp och sedan mindre bollar till tassar och svans, och avlånga korvar till öron.har även gjort en bäver och en groda efter samma modell.

Kan villigt erkänna att jag aldrig lärt mig läsa virkmönster. Ser jag något jag vill härma tittar jag på bilden och försöker göra likadant!
 
Sv: Amigurumi?

tack! :)
den är virkad efter ett mönster. om jag minns rätt får man inte länka till bloggar, men det går bra att hänvisa väl? bloggen heter häxan sytant, inlägget postat 19 juli.
 
Sv: Amigurumi?

Vad söt! Jag virkar också djur när humöret faller på men jag har inga beskrivningar att gå efter, så ibland blir den tilltänkta hästen en hårig ponny med dåliga hovar:

IMG_2520.jpg
Ett solklart fall för djurskyddet! :eek:;) (vid eventuell omplacering är den välkommen hos mig :love::love: Jättesöt!)
Vad fin din var!
Jag har gjort några stycken men det var längesedan nu.
69082easterbunny.jpg

Köttätande kanin kanske? Gjorde den till påsk när jag var i USA för några år sedan. Inget mönster, jag hittade på vartefter.
Hahahahah den fick mig att tänka på Lenitas avatar! :D
 
Sv: Amigurumi?

Vad gör du med dem när du är klar sen?
ger bort?
Säljer?
Dekorerar lägenheten?
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 743
Senast: Mabuse
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Pegasus63
·
Juridik & Ekonomi Funderar på att börja spara i fonder, men vilka fonder ska man ha? Hur vet man vilka som är bra och vilka som är dåliga?
Svar
6
· Visningar
618
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp