Amigo täcken

Chili

Trådstartare
Någon som vet i vilken prisklass fodrade utetäcken från Amigo ligger?
Vilket Horseware täcke tycker ni är bäst?

Sv: Amigo täcken

Jag tror att www.mantorpstravshop.se har amigotäcken...Söka annars på google "Horsewear of irealand" och du får upp den stora hemsida som länkar till återförsäljare och kolla deras hemsidor...

Jag tycker Rambot är bäst, men man får vad man betalar för. Mitt rambo ser nästan nytt ut trots att det ska in på femte säsongen medan rhinot (tredje säsongen) är lite noppigt.

Väldigt bra täcken båda två - detr är ju bara kvaliten på tyget som skiljer mellan märkena.

*puttar*

Jag vill ju också veta, dessutom VET jag att det finns ett antal bukare därute som har dessa täcken så berätta! :bump:

Jo jag har kollat på deras hemsida, men återförsäljaren i min stad har ingen hemsida. Och jag har inte möjlighet nu att åka dit och kolla utbud/priser.

Vet att de ligger ganska högt i priser dock, men efter att ha hört alla trevliga egenskaper är de nog värda det :)

www.hastshopen.se har amigotäcken...kolla där....
Annars gillar ja rambo mest, mitt wug har hållt många vintrar....och samma som ovan så har mitt rhino börjat bli noppigt, så nästa regntäcke ja köper blir ett rambo....

Horsewaretäckerna överhuvudtaget tycker jag är otroligt prisvärda, amigo har ja dock inte provat ännu...men det kanske man skulle ta o göra...

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett Amigo regn som man kan fästa hals på, tror jag betalade runt 500,- för det och det är sååå bra :bow: Det har samma impregnering så vattnet bara rinner rakt av täcket. Mitt är ofodrat.
Tycker om det mesta från Horseware, har Rambo, Rhino & Amigo och är supernöjd med alla :)

Så härligt! :) Gillar när saker o ting är värda sina pengar. Inget är värre än att köpa dyrt och få skit för det. Nu när man sommarjobbat kan man sätta lite krav, istället för att leta i fyndkorgarna med sina 950 kr i studiebidrag :angel: :smirk:

Ja, men det är genomgående med Horseware - kavlitén! Helt underbara täcken tycker jag och dom har legat super på alla hästar jag haft som har sådana :bow:
Haha, ja fyndkorgar är inte mycket att hurra för... Ska i sådana fall hellre vare beg. bucas lr horseware, bra kvalité o bättre pris ;)

Jag har Amigo ofodrat och är supernöjd. Till saken hör att det är lika billigt/billigare än lågprisvarianter som INTE är värda sitt pris. Kommer aldrig köpa nåt annat än Horseware :p
Amigo tycker jag håller mycket hög kvalitet. Kan inget annat än rekommendera.
Jag måste säga att Amigo är min favorit från Horseware. Rent funktionellt och så, så håller Rambo bättre kvalitet, men även ett Rambo kan gå sönder och måste tas omhand. Därför gillar jag Amigo bäst, iom att det är mycket mer prisvärt. Har inte märkt att det ska vara mycket sämre i kvalitet. Bara smalare utbud. Personligen tycker jag de håller snäppet bättre än Rhino...

Woho, att jag inte fått upp ögonen för dem förr.. har nästan alltid fått dras med täcken som läcker som såll trots impregnering :mad:
En kul grej tycker jag också är deras fina, fräscha färger. Inget mer standardblått har jag bestämt mig för :cool:

Nån som vet hur djupa Amigo är? Täckena har en tendens att gå ner till knäna på min ponny, och jag vill inte att hon ska se ut som en nyduschad pudel :p

Jag har också haft "riddarhäst"-problemet med andra täcken (Shires, TM osv) men har inte det problemet med HW. Inte Amigo iaf. Däremot så sitter alla (ja, verkligen ALLA) täcken för högt i halsen för henne. Men det blir inte det problemet med Horseware. Vad jag tycker är konstigt är att en häst med högre hals och manke också kan ha samma täcke utan att det för den delen ligger dåligt på den :cool:

Jag har standardblått :cool:
Tror iofs det bara finns i standardblått i de tjocklekar jag vill ha :cool:

Joo de finns väl i vanliga färger med :smirk: men jag tycker det börjar bli trist. Jag vill ha sköna "modetäcken" :)
Om de är stora i bogen kanske man kan ivestera i ett till nordsvensken också? Han är nästan lika bred som en ardenner :p

jag har ett Amigo regntäcke till min foderponny, fick det (och en massa andra täcken) med honom.Har inte hunnit prova det ännu, eftersom det är sommar och han går på bete men det fattas ett bogspänne och så har ett kantband delat sig vid svanslappen.
men ägaren berättade att han har gått med riktiga täckesmarodörer i hagen så det är väl förstårligt (har själv haft en sån häst så jag vet :S ).
men det sitter jättebra på honom (har provat i stallgången)!
jippi för halvstorlekar, då 130 är perfekt till honom. 135 blir för långt i ryggen , och vissa 125 är lite trånga/små.
'

Om han är rejält stor i bogen, jan man köpa till "bogförstorare".
DCA.jpg

Tycker absolut du ska köra på Horseware om du hittar ett som är tillräckligt stort.

Senast ändrad:

Coolt! En cp-bred häst var ju inte vad jag tänkt mig när han var föl, nu passar knappt ens lokselen pappa hade till ardennrar när han var liten :cool:
*sandra är på shoppinghumör men sitter fast på jobbet*
Är dock glad att det finns återföräljare i stan, alltid nåt =)

Angående bogförstoraren, såtror jag du måste specialbeställa dn. Inte så vanligt att den finns i det ordinarie sortimentet. Och från Horseware kan det dröja ett tag med beställningarna. Bara så du är beredd.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka