Amigo Jersey Cooler

Praefatio

Trådstartare
Någon som har det? Fungerar det bra? Hur är det jämfört med t.ex. ett vanligt fleecetäcke?

Jag måste köpa någon form av svettäcke att ha efter träning inför hösten och gillar Amigo men blir misstänksam...:p

Sv: Amigo Jersey Cooler

Någon som har det? Fungerar det bra? Hur är det jämfört med t.ex. ett vanligt fleecetäcke?

Jag måste köpa någon form av svettäcke att ha efter träning inför hösten och gillar Amigo men blir misstänksam...:p

Vad är det du blir misstänksam mot? Jag gillar Jersey Cooler bättre en fleece då de känns svalare och värmer inte som ett fleece gör. Dessutom håller dom sig mycket snyggare i tvätt än vad fleece gör. har varit nöjd med min Jersey coolers:).

Har ett jersey cooler som inte är använt så mycket så jag vet inte hur det håller sig. Men jag gillar det, tycker att det blir lite luftigare mot hästen jämfört med ett fleecetäcke.

Jag har 2st, tycker de är bättre än fleece.
Jag använder mina som svettäcke i transporten från träningar när det inte är så kallt ute.

Jag tycker det är bra. Har det i transporten när det inte är så kallt ute.
Väldigt stora i storleken dock.

de är inte väldigt stora i storleken, däremot kanske du inte viste att åtminstonde för ngt år sedan var utformade så att man skulle få plats med sadeln under. så ja, de är lite längre ;)

Misstänksam mot att det är ett svettäcke som inte är av nät eller fleece :p Nymodigheter...

Nej, men vad trevligt att det är bra. Det var ju inte så farligt dyrt och jag lyckas aldrig hitta ett fleecetäcke jag gillar. Lite synd att man ska få plats med sadel under och att det påverkar passformen men det är smällar man får ta. Jag har tänkt att använda det efter träning, när hästen är svettig, från det att man sadlar av tills dess att man lägger på utetäcket och slänger ut honom i hagen igen (lösdriftshäst). Visserligen så andas mina utetäcken men det känns ändå lite grymt att slänga ut en blöt häst.

Då måste man ha en jäkligt stor sadel.
Min häst har 140 i sitt rambo New market fleece o 140 i sina rhino utetäcken. I sitt Amigo har han 130 o det är på gränsen till stort.

Amigo är rätt stort överlag vad jag har förstått. Jag köpte ett Amigo Bravo heavy plus, strl 145 (vanliga storleken) och det stack ut 15 cm baktill och såg ut som en klänning så det fick jag lämna tillbaka. Nu har jag ett Amigo Hero lite, strl 135, det passar väldigt bra.

Lite stora kanske de är, jag har 145 i alla utetäcken och 140 i Amigo jersey cooler.
Det är ju nästan som fleece på insidan, jag tror du kommer bli nöjd med det som transporttäcke. Annars har ju HW fleecetäcken oxå.

pss, hw finns inte i 135cmså det måste vara 130 eller 140 du har.
Är inte det konstigt att de har alla andra storlekar men inte 135?

Håller med om att de är stora. Min häst kan ha både 130 och 140 i Amigo utetäcken medan 130 i coolern är rätt stort på honom.

Jag tycker de är riktiga skit täcken. Andas dåligt, transporterar bort fukten dåligt. Blir varmare än fleece eftersom fukten inte försvinner men ändå tunnare än fleecet då det inte värmer lika mycket.

Vill man ha ett cooler ska man köpa Rambo cotton cooler men absolut inte Amigo Jersey Cooler.

Det är ett sånt här eller?

zt3mindre.jpg

Min häst drar 140-145 i täcken och täcket på bilden är 140cm och sitter som en kondom på honom!!

Jag upplever att detta täcke är varmare än ett vanligt fleece. Eller åtminstone att hästen blir varmare eller behåller värmen mer i detta täcke, efter träning.
Tycker nog ändå fleecen transporterar bort fukt bättre, om man jämför hur snabbt och mycket av det där "vita lagret ovanpå" blir ;)

Jag har både HW Rambo cooler och Bucas coolertäcken. Gillar båda, men Bucas coolertäcken är snäppet bättre enligt mig. Andas väldigt bra, bra passform och vettigt pris:)Dessutom är ytan glatt så fastnar inget på dem om hästen rullar sig i boxen!

Z-täcket har supersnygga coolertäcken, helt i nät, nät med fodrad ryggdel eller vanligt coolertäcke. Gillar deras passform och att man kan få dem i sina egna färgkombinationer!

Jag och stallkompisen har ett. Använt i vinter i transporten. Hästen är varm, torr och likaså täcket. Det torkar på nolltid på hästen, trots transporten. Jättenöjda båda två!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 452
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar