Amerikansk hoppryttare i blåsväder

(Ridsport)
(Uppdaterad tisdag kl 18:30) Den amerikanske hoppryttaren Michael Morrissey har fastnat på film, där han under en uttagningstävling till det amerikanska VM-laget piskar upp sin häst Crelido rejält inne på hoppbanan.

Läs mer...

Sv: Amerikansk hoppryttare i blåsväder

Otroligt tråkigt att ingenting görs förrän en massa bloggare blir förbannade och börjar klaga. Det var en STOR publik vid den tävlingen, många funktionärer och deltagare - men ingenting händer förrän det blir "nyheter" av frågan. :mad:

Skamligt att inget görs när det finns massa folk på plats! Det var ju inte direkt tveksamt om pisken användes för mycket eller inte...

:eek:

Hur i hela 17 kan han inte få en tillsägning/avstängning på tävlingsplatsen?
Har inte många gånger i mitt liv sett någon piska på sin häst så, han gör de så öppet och under en sån lång tid.
Skär i hjärtat att se det.
MEN tur dom beslutade nu, men en sån ska inte ha häst :mad:

Egentligen är jag inte förvånad att funktionärerna först inte reagerar. Beteendet är inte helt ovanligt framförallt inte i ponnyklasser, tyvärr.

Men det är naturligtvis ingen ursäkt! Fy skäms på det amerikanska förbundet liksom FEI!!!

Men fyhelvete!! :eek: Hur kan människan leva med sig själv?

*funderar på att skicka ett frimärksalbum till puckot...någon som har adressen? :cool:*

Sorgligt att inget görs förän det uppmärksammas i media :crazy:

Egentligen är jag inte förvånad att funktionärerna först inte reagerar. Beteendet är inte helt ovanligt framförallt inte i ponnyklasser, tyvärr.

Det är ju riktigt fruktansvärt om det är sant....

Herregud, är det så illa att man numera inte ser när sånt här förekommer... tycker det är rent sorgligt... men men... trevligt å läsa att det blir konsekvenser av detta iaf...

Ser inte ut som första gången hästen får fetstryk, den reagerar ju inte ens när han slår som en blådåre! Tragiskt...

Letade lite pa google och hittade ryttarens sponsorer. Skrev ett mail till dem och beklagade att de sponsrar sadant beteende, och sade att jag inte kommer att kopa deras produkter igen. Skall bli intressant att se om de ens svarar.

Märklig rubrik...."i blåsväder" :cool: Borde väl stått "misshandlade sin häst"?

Skamligt att ingen reagerade men det säger väl mer om hur vanligt det tyvärr fortfarande är inom hoppsporten:crazy:

Letade lite pa google och hittade ryttarens sponsorer. Skrev ett mail till dem och beklagade att de sponsrar sadant beteende, och sade att jag inte kommer att kopa deras produkter igen. Skall bli intressant att se om de ens svarar.

Bra, det borde fler göra.

Snyggt!!!:bow::bow::bow::bow:

Bra förhoppningsvis blir han med sina sponsorer

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den amerikanske hoppryttaren Michael Morrissey har fastnat på film, där han under en uttagningstävling till det amerikanska...
Svar
7
· Visningar
1 974
Senast: kopparberg
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) FEI och det amerikanska ridsportförbundet (USEF) har nu inlett en utredning angående incidienten med hoppryttaren Michael...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) UNGHÄST-VM I HOPPNING: (Uppdaterad kl 18:00) I dag är det dags för det andra kvalet för 5-, 6- och 7-åringarna nere på...
Svar
0
· Visningar
634
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) (Uppdaterad kl 18:30) Bundeschampionatet - de tyska mästerskapen för 3-6-åriga hästar och ponnyer i dressyr, hoppning...
Svar
0
· Visningar
553
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama