Amerikansk Cockerspaniel...

Alfakrulls

Trådstartare
Någon här inne som har en Amerikansk Cockerspaniel, eller har kunskap och erfarenhet av denna ras?


Vill veta allt, både de posetiva & de negativa om dem!!
Så, berätta nu allt ni vet om denna urgulliga ras! :love: :)
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

Familjen har just nu 4 st. varav två är mina!

helt underbara är dom. livfulla, busiga, frammåt, arbetsvilliga, är med på allt!

de har lätt för att lära sig saker. de kräver endel motion och aktivering det är absolut ingen hund som nöjer sig med att ligga på soffan 7 dar i veckan. men de är ändå inga arbetsnarkomaner!

Mina två tikar tränar jag framförallt: lydnad, agility och massa trix

pälsen är ju lång, men just nu har vi "klippt ner" 3 av dem så de har kort päls

fråga om du vill veta nått för nu har jag ingen fantasi alls.. :P kommer inte på mer att skriva nu

har även bilder om du vill se
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

Självklart vill jag se bilder!! :)
Glömde skriva de i inlägget ovan, att bilder är sååå välkomna oxå!! ;)

Jo, jag är ju mest intresserad av denna ras för att den oftast är en trevlig hund, med ett gott temperament och som passar till det mesta.....är själv mycket intresserad av lydnad och agility, så i de fallen får man ju ha dem nedklippta, men tycker nästan de är sötare som klippta.....

Du får gärna lägga in bilder på dom när de är fullpälsade & klippta, om du har!! :)
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

:) här är några bilder

fullpälsade
4651648.jpg

5596088.jpg

5328817.jpg

hon är unghund på bilden + liten för sin ras! dom andra är större!)

klippta
5905988.jpg

5905986.jpg

5905984.jpg
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

och så några bilder som är fina
5824656.jpg

favorit sovplatsen

6575298.jpg

agility

4474866.jpg

sover på rygg

6575295.jpg

valp


ursäkta för storleken
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

Gud va fina....:love: :love: :love:
De blir så himla charmiga när de är klippta alltså....:love: :love:
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

har just bebbar som är drygt tre veckor ska lägga in bilder om du vill se :)
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

Jag har bara erfarenhet av grannens tre amrisar, varav en jag har tränat i lydnad. Jag kan säga med 100% att det blir en amris när jag själv köper en hund.

Såhär har jag uppdfattat dom, lättlärda, men tröttnar ganska fort. Det ska helst hända något nytt hela tiden, man får vara ett steg före. Positiva, väldigt! positiva. Glad är ledordet liksom, följer med överallt och gör det mesta. Hunden jag tränar såg visserligen inte ledsen ut innan då hon inte tränades alls. Men nu är det verkligen lycka när hon får jobba. Vi har kört light version av spår,agility, lydnad, apportering och lite olika trix.

Öronproblemen är helt klart den negativa delen, även en del hudproblem finns
 
Sv: Amerikansk Cockerspaniel...

Jag har en amris hane på 2 1/2 år. Han är min första egna hund och fantastisk på alla sätt och viss. I framtiden skulle jag gärna skaffa mig en till.

Det är en stor hund i liten förpakning. En allround hund, passar till det mesta man kan tänka sig vilja pyssla med, lydnad, agility, spår, osv...
Lättlärda och glada.

Negativt är den långa pälsen, är man ute mycket i skog och mark blir det i längden rätt besvärligt att måsta ha pälsvård varje gång man kommer inannför dörren. Därför har jag själv min egen nerklippt.

Sen som de andra skriver har rasen lätt till öronbekymmer.


Några foton på min Hobbe,
19207_1167434210.jpg


54385_1153817947.jpg


11651_1153817816.jpg


51256_1151955518.jpg


57312_1148817670.jpg


23518_1147854304.jpg


28330_1147854352.jpg


99915_1155769742.jpg
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 684
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp