iloveyou

Trådstartare
ni som har amerigo sadlar, vad har ni för modell och vad tycker ni om sadlarna, prisvärda, sköna osv? :)

Sv: amerigo

Jag har beställt en Amerigo DJ som förhoppningsvis kommer om 2 veckor... Den var grymt skön o sitta i vid utprovningen! :love:
Dem kostar juh en del men jag tycker det är en bra sadel och de har bra 2a handsvärde + man kan juh byta in dem om man villl ändra modell allt eftersom hästen ändrar sig...

Senast ändrad:

Jag har en Close Contact nu, hade en Deep Jumping tidigare men hästen blev mycket rakare i ryggen så vi fick byta. Båda sadlarna tycker jag är jättesköna att rida i, jag fick väldigt fin balans i dem. Ytan in sadeln är lagom sträv så man får lagom mycket fäste.

Jag har även precis unnat oss en Amerigo dressyrsadel, Pinerolo Alto (begagnad denna gången) och den är ännu bättre att rida i.

Sadlarna är otäckt dyra men servicen från återförsäljarna är outstanding. Så enkelt att byta in sin gamla och får garanterat en ny sadel som passar hästen hur mycket hästen än har ändrat sig.

Precis som Moffsan så har vi provat ut en Amerigosadel. Den kommer om ett par tre veckor ungefär. Som jag längtar! :bump: Skönare sadel har jag aldrig suttit i, och som någon skrev så får man verkligen härlig balans i den, upplevde jag.

En Amerigo Vega är det vi provat ut, ska jag kanske tillägga. Provred också Amerigo DJ, även den en fantastisk sadel. Har ridit i någon Amerigo dressyrsadel också, och även den gav en härlig känsla. Kan bara rekommendera!

Nu har min sadel kommit!!! :bump::banana::bump: Har dock bara fått besked från försäljaren att hon fått hem den så jag ska ringa henne imorgon o bestämma tid... :)

Jag har själv en DJ och min tränare använder ett antal olika Amerigo modeller. Hästarna har utvecklats avsevärt sedan vi bytte till Amerigo. Utprovarna är väldigt duktiga och servicen är bra om man skulle behöva byta modell eller bomvidd om hästen ändrar sig mycket.

Som andra har skrivit är de väldigt dyra men det är högt andrahandsvärde på dem och de är inte direkt svårsålda om man av någon anledning vill sälja.

Min tog exakt nio veckor att få hem så hoppas du har din snart oxå! Idag blir de premiärtur! Ser dock inte fram emot o rida in den men sen när de väl e gjort kommer jag o pållen att njuuuta :love:

OK, de sa sju veckor till mig och det har det gått nu. Blir säkert två till då... :p *otålig*

Vill också gärna se bild. Iofs får man väl bara ännu lite mer abstinens :D

Har tyvärr inte haft tillfälle o rida i min nya sadel än... först va de tävling o då fick den gamla åka med juh o sen blev jag sjuk... :( Imorgon ska jag hoppa här hemma så det blir den gamla då med men på måndag kommer jag förhoppningsvis få inviga den!! :banana: bara nästan två veckor för sent då... ;)

ja har en amerigo Farouch eller så är det en Vesuvio tror ja det är, haft den i 4 år:P rätt skön:D
men ska sälja den då den inte passar på mina 2 storhästar :cry:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 517
Senast: Elise4321
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
933
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka