Finastearab

Trådstartare
Jag har precis haft sadelutprovare ute hos mig o min häst.
De sadlar som låg /passade bra på honom var Amerigo Cervia samt Amerigo Vega.
Även Lippo Azzario alto låg bra.
Nu undrar jag lite över de andra modellerna som Amerigo har. Liknar modellerna varandra?
Skulle någon av de andra modellerna av Amerigo ligga bra de oxå?
Han har svängd rygg, går uppåt vid korset.
Sadelutprovaren hade inte de andra modellerna ...

Jag har precis haft sadelutprovare ute hos mig o min häst.
De sadlar som låg /passade bra på honom var Amerigo Cervia samt Amerigo Vega.
Även Lippo Azzario alto låg bra.
Nu undrar jag lite över de andra modellerna som Amerigo har. Liknar modellerna varandra?
Skulle någon av de andra modellerna av Amerigo ligga bra de oxå?
Han har svängd rygg, går uppåt vid korset.
Sadelutprovaren hade inte de andra modellerna ...

Det finns likheter mellan vissa modeller. Så att vissa modeller kan funka på samma häst. Medan andra är på tok för olika för det.
Jag har en Vega(som jag ska sälja)som min förra häst hade och en CC:a som nuvarande går med. De två ligger väldigt olikt på honom.
Jag vet också en elevs häst som gått med Cervia men inte kunde ha min Vega. Så det är lite olika från häst till häst.

Det finns likheter mellan vissa modeller. Så att vissa modeller kan funka på samma häst. Medan andra är på tok för olika för det.
Jag har en Vega(som jag ska sälja)som min förra häst hade och en CC:a som nuvarande går med. De två ligger väldigt olikt på honom.
Jag vet också en elevs häst som gått med Cervia men inte kunde ha min Vega. Så det är lite olika från häst till häst.
Ok, det är så pass olika då. Min kunde ha både Cervia o Vega...
Jag får ut o leta o försöka hitta en begagnad som passar honom.
Tack för ditt svar!

@Finastearab Vilken Vega var det som passade, dressyren eller CCn? På din beskrivning låter inte din häst som en Cerviahäst. Den sadeln är gjord för häster som har gansk rak rygg och är höga framtill. Om hästen har svängd rygg som sluttar uppåt hade jag heller aldrig provat ut en så djup sadel som Cervian, hästen kommer trycka upp bakvlvet ordentligt villet sällan blir bekvämt för varken häst eller ryttare. Därav min fråga vilken Vega som passade,

@Finastearab Vilken Vega var det som passade, dressyren eller CCn? På din beskrivning låter inte din häst som en Cerviahäst. Den sadeln är gjord för häster som har gansk rak rygg och är höga framtill. Om hästen har svängd rygg som sluttar uppåt hade jag heller aldrig provat ut en så djup sadel som Cervian, hästen kommer trycka upp bakvlvet ordentligt villet sällan blir bekvämt för varken häst eller ryttare. Därav min fråga vilken Vega som passade,
Hej, Det var Vega dressyr samt Cervia dressyr.

Har just nu lånat hem en Cervia som verkar ligga jättebra på honom... ska prova den i ngr dagar till för att vara riktigt säker.
Litar helt o fullt på min sadelutprovare som provade både Cervian o Vegan på honom, båda låg bra och åker inte fram på honom som ofta är problemet...
Mvh Cia

Liknande trådar

Utrustning Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 525
Senast: Thera
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 425
Senast: Vicks
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 049
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12