Amerigo Vega Dressyr

Sv: Amerigo Vega Dressyr

Nej, jag arbetar inte som utprovare åt Ridin.
Argumentet att utprovare har godkänt sadlarna till breda hästar håller inte enligt mig, för det finns utprovare som provar ut alla möjliga sadlar till breda hästar, fastän de inte passar...

Darbhanga:
Du kan inte gå efter hur den ligger på hästen för att få fram gradtalet, du måste mäta. +3,5 är bara 1,5 cm bredare mellan ortspetsarna, det är inte så mycket. Skillnaden mellan Stubben 32 och 33,5 är endast 8 grader. Det är inte mycket... (och det är rätt normalt med 8 graders skillnad mellan varje bomvidd)
Du kan ta vad som helst för att mäta bomvinkeln, duger finfint med en tumstock.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka