Amerigo eller Equipe?

Zebban

Trådstartare
Snälla buke-människor kan ni hjälpa mig med min sadel-ångest? Har en häst som är omöjlig att hitta sadel till. Låg, bred manke, rak och rund/platt över ryggen och alla sadlar glappar i bak o glider fram.

Nu börjar det luta åt utprovning av amerigo eller equipe. Men vad tror ni - vilket märke är störst chans att det har någon sadel som kan passa? Andra för och nackdelar med dessa märken? Vad röstar ni på? Please, hjälp mig med min beslutsångest... Eller man kanske skulle börja med guldfiskar istället..

Sv: Amerigo eller Equipe?

equipe ska vara rakare än amerigo.

jag tycker du ska ringa till åf och beskriva hästen och fråga om dom har en modell som passar.

Ok, tack! Ska såklart prata med dem men jag tycker det verkar som om åf har en förmåga att säga "javisst, vi har en sadel som passar" men i slutändan så nehej, det passade inte... Det märks inte att jag är lite negativ va? :D

Du behöver prova båda märkena. Beställ tid hos ridin och prova alla deras modeller sen ringer du equips utprovare och provar alla deras modeller. Sen lär du veta vilken sadel som passar bäst på din häst!:idea:

Lycka till!

Det vore ju faktiskt det bästa! Problemet är bara att jag har ganska långt att åka.. Men, men vem har sagt att det ska vara lätt här i världen? Eller billigt heller för den delen..:D

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej alla ni med Equipe-sadlar! Jag har en häst med rak och bred rygg som jag så gärna skulle vilja hitta en Equipe hoppsadel till. Han...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: Scs
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 638
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka