AMER I CAN föl 2009

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare diamondstail
  • Startdatum Startdatum
D

diamondstail

Bara nyfiken pÅ hur mÅnga som andvÄnt honom (2008 2009)
har andvÄnt honom pÅ ett spotlite lobell sto. BerÄknat 25 april:)

Sv: AMER I CAN föl 2009

Enligt vad jag kan hitta betäckte han 26 ston -06. 48 ston -07 och 21 ston -08. Har ej använt honom själv.

åå roligt :) hurdan e hon.?

Hon var ganska svår att köra in, kastade sig baklänges o sådär.
Nu är det inga problem så sett längre och hon funkar fint.

Hon har väldigt krokiga framben, men det behöver ju inte nödvändigtvis vara hingstens fel? Jag vet inte hur han ser ut själv...

Har ej sett hinsten live men här kommer exteriör beskrivningen från avelsnämden vid godkännadet 2005:
"Liten lätt, långlinjerad hinst med svag hingstkaraktär. Uttrycksfullt huvud, något lågt ansatt smal hals med tendens till underhals. Lång manke. Liggande något kort bog. Kort sluttande kors. Välmusklat lårparti. Hänger i framknäna, knätrång och inåttåad höger fram. Nöjaktigt korrekta rörelser."

Har sett hingsten rätt mycket och han är lite tråkig i just frambenen...

Min sambo har en bekant som har en tvååring efter honom som är väldigt nöjd med hästen, han kommer att bli tidig tror han och han har varit unghästtränare åt en av våra större tränare så han borde väl veta antar jag.

Ska också tilläggas att de är mycket nöjda med avkommorna i Finland, han fick inte lika många ston här i Sverige så han är nu tillbaka i Finland där de tror han kan bli fulltecknad eftersom avkommorna (fyra år i år) går väldigt bra. Tråkigt att intresset inte var större här för det är en oerhört trevlig hingst, om är ganska liten. Hade själv gärna betäckt med honom men hade inget passande sto.

Har sett hingsten rätt mycket och han är lite tråkig i just frambenen...

Min sambo har en bekant som har en tvååring efter honom som är väldigt nöjd med hästen, han kommer att bli tidig tror han och han har varit unghästtränare åt en av våra större tränare så han borde väl veta antar jag.

Ska också tilläggas att de är mycket nöjda med avkommorna i Finland, han fick inte lika många ston här i Sverige så han är nu tillbaka i Finland där de tror han kan bli fulltecknad eftersom avkommorna (fyra år i år) går väldigt bra. Tråkigt att intresset inte var större här för det är en oerhört trevlig hingst, om är ganska liten. Hade själv gärna betäckt med honom men hade inget passande sto.

jo jag har träffat honom. liten o nätt o lång i kroppen vilken jag gillar stenhårt... hoppas det blir bra i af :) tror inte hans framben gör nån påverkan på avkommorna... tror mer att det kommer från hans tuffa 2-årsstarter... vet inte blir iallafall lite smålycklig att du säger att dom är nöjda i findland.. vi svenssson är nog lite löjliga o törs inte satsa på nått nytt. men tur att jag gjorde det...;) nej jag vågar inte spekulera för mkt på eget om hur det blir... det får tiden avgöra. men jag ångrar inte en sekund att jag valde honom :D

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Senast: MayGrace
·
Avel Mitt sto betäcktes sista gången 25 april när beräknas hon föla? Nästa sto sista dagen 15 maj? Förstår inte riktigt hur jag ska räkna utt...
Svar
17
· Visningar
2 650
Senast: Ulli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka