Amatörtränarkurs

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare alfaxx
  • Startdatum Startdatum
Sv: Amatörtränarkurs

Ja, många gånger har vi varit en eller två hästar. Men ibland är det full fart. Det tycker jag är roligast. Men dottern får väl prova när det är lungt. Jag va själv jätte nervös första gången jag skulle ut på banan:laugh:

Men det är ju så himla kul att köra där:D

MVH Russin8

Sv: Amatörtränarkurs

Jag har kört på bana - och jag har ingen licens alls.

Var ingen som helst koll på bakgrund eller något alls, vilket jag i och för sig tycker är synd. Borde kunna finnas någon form av enklare körprov eller liknande. Blir farligt om folk som inte alls kan reglerna kör på banan ju. Jag var skitnervös innan, var jätterädd att ha fattat något fel eller så vad gäller just regler och att orsaka en olycka.

När vi kom dit visade det sig att det var TVÅ hästar som kördes på banan. De två vi hade med oss :D

Det är just därför som hästar som inte står i träning inte får träna på banan - det är tränaren som ansvarar för att den som kör hästen har tillräckligt mycket information. Jag brukar plåga syrran en och annan gång - alltid när det är skitväder av nån anledning - och hon har knappt suttit bakom en häst sen hennes ponny pensionerades för ungefär 20 år sen förutom dessa banjobb.

Fast hon brukar bli sur på mina hästar för antingen vill de inte gå med henne annars så lyder de MINA röstkommandon bakom den andra hästen. :rofl:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar