Amatörryttare

W

wilcox

Hej
Eftersom jag har bott i Spanien i ett par år (bor fortfarande) och inte har så bra koll på alla regler i Sverige undrar jag lite om amatörlicensen...
Jag har förstått vad provet går ut på osv... men jag undrar bara om man kan debutera med c:a 60 kilo? Måste man då rida en häst som vanligtvis skulle haft 64 för att få 4 kilo av? Får man 4 kilo av de första löpen man rider?
(någon amatörryttare eller kunnig som kan svara?!) :bump:
Jag undrara också om det är några här som är verksamma i hbg-området, jag ska flytta dit till hösten! /wilcox

Sv: Amatörryttare

varför ska du flytta från spanien :confused: hehe.... :rofl: ....ja bodde där innan...de ägde lixom:D

Hej igen... :rofl:
Jobbar du på galoppbanan i mijas lr hur det stavas (jag hade bara för mej att den låg där)...Jag har varit där några gånger och typ min högsta önskan för några år sedan var att få jobba där :p ....
kan du inte berätta lite om hur de e där nere?? lr sätta in en bild kanske :) ..//fia

föresten så jag bor i närheten av hbg (för tillfället i sthlm men ändå) vet en del som håller på med galopp.....hehe:P nej men nu ska jag inte skicka fler onödiga inlägg tilld ej mej :D //fia

Ja, jag är på mijas!! har du varit här?? :) när va de i så fall??

Ja, jag är på mijas!! har du varit här?? :) när va de i så fall??

:rofl: okejj!! nä de va några år sen jag va där...2002 tror jag...var där bara tre gånger kanske...men kul va de!!! min morsa hälsade på nån tränare tror jag...nån svensk.. :d ja minns en gång att på vägen till galoppbanan körde vi om en bil som hade en fastbunden häst där bak på bilen och körde runnt så lixom :confused: undar vad dom tänker med :( fasst hästen såg ändå ganska glad ut ändå........hehe..... hur e de å jobba på galoppbanan då??? nyfiken :p pussar

Senast ändrad av en moderator:

hehe okej, jo de e bara bra! ja jobbar inte där, ja rider bara en häst innan skolan varje dag =)
va hette tränaren som din mamma hälsade på då? suzanne mohammed?

heeej :) jag är amatörryttar och skulle kunna svara på dina frågor... ;) om du vill ha svar på nått?! :confused:

JAAA!
jag är i valet och kvalet om jag ska ta ut amatörryttarlicens eller inte.... många säger att jag borde det, medan andra mäniskor säger att man bara utsätter sig för farliga situationer... Snälla kan inte du berätta lite om hur det är att rida amatörlöp, enligt många är det HELT annorlunda än att rida ett jobb eller likn... jag vet inte skulle behöva lite råd! TACKAR :smirk:

Hej, ja rider amatörlöp kanske kan hjälpa dig. Bottenvikt för en amatör ryttare är 60kg du har 4 kg viktlättnad från början tills det att du har vunnit 3löp då har du bara 2kg, när du vunnit 10 blir du av med viktlättnaden men alltså bottenvikten är 60kg minus viktlättnad. Att rida löp är det roligaste som finns, självklart är det stor skillnad jämfört med jobb ,14 andra hästar du ska tänka på, och att rida finish är jobbigare än man tror värst är nog sprutet fast de bästa är i boxarna, spänningen och hästar som trampar otåligt är en känsla som knappt går att beskriva man vågar nästan inte andas.... aja de är verkligen en upplevelse. Lycka Till

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka