Amatörryttare- jag vill veta allt!!!!

Sv: Amatörryttare- jag vill veta allt!!!!

Har du frågat honom rent ut om han har tid/är villig att hjälpa dig? Om han inte själv ha tid vet han kanske någon annan som har det! :)

Ge inte upp! Jag tog min licens i somras (och väntar fortfarande på att få rida mitt första löp... ) efter att ha drömt om det i typ 1,5 år.

Våga fråga andra, lyssna runt är kanske någon som vet någon som behöver lite extrahjälp, eller stanna kvar där du är. Han kommer kanske ha tid att hjälpa dig så småningom!

(Ps. jag är inte heller född in i galoppen, tvärtom mamma tycker jag borde satsa på frimärkssamling istället... :smirk: Krävdes enorm övertalning för att få henne att gå med på att jag tog licens.. )

jag antar att jag inte får ge upp
är bara så löjlig lite för blyg, och hatar att få nej men jag ska försöka! :)

Det är jag med, så förstår precis hur du känner! :)
Det är lätt att skriva det till dig, men vet hur jag själv skulle ha varit i din situation! :crazy:

Men kasta hjärtat, tänk på hur gärna du vill, det klarar du!! Peppdans!! :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :D

Hej!
Jag ska också ta amtörryttarlicens snart men jag skulle vilja veta lite mer runt omkring, bara så att man inte har missat något.
Vad gör man innan loppet, i samband med vägning och sånt och vad ska man göra efter. Om det är något rent praktisk som man ska tänka på och inte får glömma bort.
Jag har inga problem med vikten så de första löpen har jag tänkt rida i träningssadel, den väger lite och är stabil att stå i:smirk:

Tacksam för svar!

Nu har jag ju själv aldrig ridit något löp än, men hoppas mina svar duger ändå! Andra får fylla i ifall jag har missat något. Innan löpet måste du som du säkert vet väga ut, det ska du göra senast 40 min före utsatt löptid! Du väger ut med sadel, väst, stövlar osv, men utan hjälm och spö. Sedan ska du ju infinna dig i ledvolten i rätt tid.

Efter löpet så ska du väga in. Då ska din vikt vara densamma som den var när du vägde ut. Sedan väntar en genomgång med respektive banas amatörryttaransvarig.

Så länge du rider på dagslicens ska du även ha lämnat in den till skiljedomstolen innan start och sedan hämta ut den efter start och så har de förhoppningsvis godkänt din ritt.

Fråga om du har fler frågor!

Tack för att du svarade men det var väl ungefär det jag visste också;) Ska se om jag kan hänga med en kompis innan löpet och så, kolla hur allt fungerar innen löpet. :smirk:

Någon som har nått att tillägga?:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka