Amatörjockeylicens..

Sv: Amatörjockeylicens..

Jo liiite före ligger du nog allt.. jag har ju aldrig ens ridit på en riktig bana ;) Bara våran träningsbana hemma som är typ 900 meter runt :P
Kan tänka mig att det är lite skönt att komma in i det i takt med att hästarna kommer mer och mer igång.. istället för som jag som ska åka dit typ när alla är i gång ;) Haha ja, Plastic Wonder tyckte min kollega att jag skulle ta ett par lektioner för henne på också.. kan bli intressant! :D

Okej jag håller nämligen också till på täby från och till :)

Ok *ler*
Är inte förvånad. Galoppvärlden är rätt liten. Då har du säkert sett mig redan. Är den nya killen med det gula hjälmöverdraget. Men det blir snart ett blått hjälmöverdrag med två gula galopperande hästar i stället. Får försöka följa stallets färger...
;)
Var mycket på Täby nu i början. Men då jag börjat på mitt nya jobb blir det helgerna det handlar om och kanske någon enstaka dag i veckan. Fast jag hade gärna jobbat på Täby...
:angel:

Handlar nog mer om hur och vad man rider än var. Har mycket att lära och ta igen. Är glad att jag fått chansen och möjligheten. För ett år sen fanns inte tanken på att jag skulle rida igen. Ännu mindre galopphästar på Täby. Men det är en gammal och hemlig dröm som nu håller på att förverkligas. Nyper mig själv i armen varje gång jag rider ut. Är så rädd för att vakna och upptäcka att jag bara drömt...
:crazy:

Ja det förstår jag verkligen att du är!
Jag tänker lite samma också, för 1 år sen existerande inte ens galopphästar i min värld, hade aldrig intresserat mig för det och än mindre ridit någon.. Men jag hoppas inte att någon av oss kommer vakna upp ur drömmen ;) Och jag hoppas att vi lyckas båda två nu, så vi ses ute på löpen och kämpar mot varandra ;)

Jag har iallafall börjat träna mig själv nu, utan hästarna, innan ridningen kör igång.. fettförbränningen är i full gång och nästa vecka ska det läggas på lite mer styrka i konditionen.. "Chefen" kommer hem från England nästa vecka :D

Kul att läsa era inlägg! Det är bara att kämpa på! Har ni koll på alla kurser? Fick prexis en länk till årets kurser, passa på att gå dem nu.:laugh:

Vi kämpar å kämpar å kämpar :D Näe jag har inte kollat några kurser än.. jag litar på att mina chefer talar om för mig vilka jag ska gå ;)

Jag är siktat in mig på två kurser i strömsholm varav jag absolut måste gå den ena. Dessutom så har den samtidigt som Gotland Runt. Så i år slipper jag segla! :D

Nu börjar det bli läskigt mycket allvar... ska antagligen upp till Täby några dagar nästnästa vecka och rida, sen ska det kollas kurser.. och det siktas tydligen på att mitt första löp blir i slutet på Maj... :eek::eek:

Jag vill ta hinder-jockeylincens, men har gett upp det lite. Dels för att jag inte vill jobba med det, utan bara kunna rida mina egna hästar, och dels för att om jag hade velat jobba med det hade ingen velat anställa mig eftersom jag är för lång och inte vill banta ner mig.

Men drömmer fortfarande om att få rida någon av mina hästar till seger!

Hej!
Det låter raskt marcherat. Hoppas det går bra vid uppridningen då. Inte helt enkelt. Blir nog tidigast till hösten för mig om jag får ihop alla bitar. Du får skrika till när du är på Täby!
;)

Jag är 179cm:p
Träningsred med Josefine Kelly förra sommaren och hon är nästan lika lång som mig, så visst hade jag kunnat bli det om jag verkligen velat. :)

Jadu min chef är inte att leka med.. det är hon som sätter planen och jag hänger bara med så gott jag kan :p
Absolut, jag lovar att skrika till så att du hör ;)

Ok...
Dags att sluta drömma då och försöka uppnå målet istället! :devil:
De har en hinderlöpkurs på Strömsholm i sommar. Vad har du för anledning att inte ta chansen? :angel:
Mvh. Bowman

Jag bor i skåne haha! :p

Nä men man kanske skulle kolla läget! Kan ju vara ett kul sommar-projekt om inte annat!
Jag har ju en hinderhäst :p

Tack för peppingen :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 238
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 848
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka